Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
340023 UE Oral Communication: Romanian (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 12.02.2018 09:00 to Fr 02.03.2018 17:00
- Registration is open from Mo 12.03.2018 09:00 to Fr 16.03.2018 17:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 23:59
Details
max. 30 participants
Language: Romanian
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 14.03. 15:30 - 17:00 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Wednesday 11.04. 15:30 - 17:00 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Wednesday 25.04. 15:30 - 17:00 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Wednesday 09.05. 15:30 - 17:00 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Wednesday 23.05. 15:30 - 17:00 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Wednesday 06.06. 15:30 - 17:00 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Wednesday 20.06. 15:30 - 17:00 Seminarraum 4 ZfT Philippovichgasse 11, EG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
prüfungsimmanent, daher strenge Anwesenheitspflicht, aktive Mitarbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:45
Erweiterung des Wortschatzes, Verbesserung der vorhandenen Sprachfertigkeiten (Ausdrucksfähigkeit), Erwerb einer situationsadäquaten mündlichen Kommunikationskompetenz, Erlernen der Feedbackregeln, bzw. Förderung der sozialen Kompetenz; Erlernen des freien SprechensInhalt
In dieser LV verbessern die Studierenden ihre mündliche Sprachkompetenz an Hand von aktuellen gesellschaftlichen, kulturellen sowie politischen Themen. Weiters soll die Übung den Studierenden die Möglichkeit geben, eigene Kommunikationsprozesse zu reflektieren und dadurch ihre Kommunikations- und Interaktionsverhalten zu überprüfen und zu verbessern.Methoden
Kooperatives Lernen in Form von Gruppen- und Plenumsdiskussionen: freiwillige Präsentationen, Kurzreferate, Interviews, Rollenspiele