340029 UE Grammar in Context: German (2009W)
Continuous assessment of course work
Labels
Voraussetzungen:
Alter Studienplan (031): C1-Nachweis.
Neuer Studienplan (032): VO Einführung in das Studium.
Alter Studienplan (031): C1-Nachweis.
Neuer Studienplan (032): VO Einführung in das Studium.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 14.09.2009 09:00 to Fr 09.10.2009 09:00
- Deregistration possible until Fr 09.10.2009 09:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 13.10. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 20.10. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 27.10. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 03.11. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 10.11. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 17.11. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 24.11. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 15.12. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 12.01. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 19.01. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 26.01. 17:00 - 18:30 Hörsaal 2 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Zwischen- und Endtest
Minimum requirements and assessment criteria
Verbesserung der Kenntnisse der grammatischen Regeln und deren problemlose Anwendung.
Examination topics
In der Übung werden ausgehend von aktuellen Texten grammatikalische Fragestellungen erarbeitet, die dann durch Übungen gefestigt werden.
Reading list
Wird in der Lehrveranstaltung bekannt gegeben.
Association in the course directory
BSV1
Last modified: Mo 07.09.2020 15:45
Wortstellung, Artikel, Adjektivendungen, Verbformen, Modalverben, Tempus, Konjunktiv, Passiv.