340039 UE Dialogue Interpreting: Diplomacy, Politics, Law and Business Italian / Hungarian (2024W)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 16.09.2024 09:00 to Fr 27.09.2024 17:00
- Registration is open from Mo 14.10.2024 09:00 to Fr 18.10.2024 17:00
- Deregistration possible until Th 31.10.2024 23:59
Details
max. 25 participants
Language: Hungarian, Italian
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die Doppeleinheiten finden an folgenden Terminen statt:
22.10., 05.11., 19.11., 03.12., 17.12. und 14.01.
An den restlichen Terminen: Selbststudium zur Vorbereitung und Nachbereitung
- Tuesday 22.10. 15:00 - 18:15 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Tuesday 05.11. 15:00 - 18:15 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Tuesday 19.11. 15:00 - 18:15 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- N Tuesday 03.12. 15:00 - 18:15 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Tuesday 17.12. 15:00 - 18:15 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
- Tuesday 14.01. 15:00 - 18:15 Hörsaal 3 ZfT Gymnasiumstraße 50 3.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Dolmetschleistung in jeder Einheit
- Reflexion und Peer-Feedback
- Feedback durch die Lehrpersonen
- Reflexion und Peer-Feedback
- Feedback durch die Lehrpersonen
Minimum requirements and assessment criteria
Regelmäßige Teilnahme an den Einheiten (100 % Anwesenheit), aktive Mitarbeit, Feedbackrunden, Supervision sowie Beurteilung der ausgearbeiteten Glossare. Für die Endbeurteilung werden die im Laufe des gesamten Semesters termingerecht erbrachten Leistungen herangezogen.
Beurteilung der im Semester erbrachten Leistungen erfolgt nach folgendem Schlüssel:
25 % Vorträge, aktive Mitarbeit, Rollenspiele
15 % Glossare
50 % Dolmetschungen in allen Modi
10 % Peerfeedback
Für die Beurteilung der einzelnen Dolmetschleistungen gilt folgendes:
- Inhalt 50 %
- Sprache 25 %
- Präsentation 25 %
Beurteilung der im Semester erbrachten Leistungen erfolgt nach folgendem Schlüssel:
25 % Vorträge, aktive Mitarbeit, Rollenspiele
15 % Glossare
50 % Dolmetschungen in allen Modi
10 % Peerfeedback
Für die Beurteilung der einzelnen Dolmetschleistungen gilt folgendes:
- Inhalt 50 %
- Sprache 25 %
- Präsentation 25 %
Examination topics
Alle in der Lehrveranstaltung durchgenommenen Inhalte. Unterstützendes Lernmaterial befindet sich auf Moodle.
Reading list
- Baker, Mona (1997). Non-cognitive Constraints and Interpreter Strategies in Political Interviews. In. Simms, Karl (Ed.), Translating Sensitive Texts: Linguistic Aspects. Amsterdam: Rodopi, 111-130.
- Mira Kadrić, Sylvi Rennert, and Christina Schäffner (2022). Diplomatic and Political Interpreting Explained. New York: Routledge. (KAPITEL 2)
- Martinsen, Bodil & Dubslaf,Friedel (2010). The cooperative courtroom: A case study of interpreting gone wrong. Interpreting 12 (1) , 21–59.
- Mason, Ian (2014). Gaze, positioning and identity in interpreter-mediated dialogues. In Baraldi, C. & Gavioli, L. Coordinating Participation in Dialogue Interpreting, 177-200.
- Will, Martin (2013). Mediendolmetschen als eigenständiges Berufsbild : Spezifische Kriterien und ihre Berücksichtigung in der Praxis. Timişoara: Editura Politehnica.
- Zheng (2018). Between invisibility and over-visibility. Self-perception and user expectations of liaison interpreters in business settings. Babel 64 (1), 1-32.
- Mira Kadrić, Sylvi Rennert, and Christina Schäffner (2022). Diplomatic and Political Interpreting Explained. New York: Routledge. (KAPITEL 2)
- Martinsen, Bodil & Dubslaf,Friedel (2010). The cooperative courtroom: A case study of interpreting gone wrong. Interpreting 12 (1) , 21–59.
- Mason, Ian (2014). Gaze, positioning and identity in interpreter-mediated dialogues. In Baraldi, C. & Gavioli, L. Coordinating Participation in Dialogue Interpreting, 177-200.
- Will, Martin (2013). Mediendolmetschen als eigenständiges Berufsbild : Spezifische Kriterien und ihre Berücksichtigung in der Praxis. Timişoara: Editura Politehnica.
- Zheng (2018). Between invisibility and over-visibility. Self-perception and user expectations of liaison interpreters in business settings. Babel 64 (1), 1-32.
Association in the course directory
Last modified: We 18.09.2024 12:27
Erwerb vertiefender Kenntnisse im Dialogdolmetschen spezifisch in den Bereichen Wirtschaft, Recht, Politik und Diplomatie; Vertiefung der terminologischen Recherchekompetenz, Auseinandersetzung mit ethischen Fragen und professionellen Standards im DialogdolmetschenInhalte
Simulation von B2B-Gesprächssituationen, rechtlichen, politischen und diplomatischen SettingsMethoden
Rollenspiele, Diskussion