340154 UE Text Competence written: Polish (2018W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 10.09.2018 09:00 to Fr 28.09.2018 17:00
- Registration is open from Mo 08.10.2018 09:00 to Fr 12.10.2018 17:00
- Deregistration possible until We 31.10.2018 23:59
Details
max. 30 participants
Language: Polish
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Wednesday
10.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
17.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
24.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
31.10.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
07.11.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
14.11.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
28.11.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
05.12.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
12.12.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
09.01.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
16.01.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Wednesday
23.01.
08:00 - 09:30
Seminarraum 7 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Die LV ist prüfungsimmanent: laufende Mitarbeit, Hausaufgaben und eine schriftliche Leistungserhebung.
Minimum requirements and assessment criteria
Examination topics
Individual- und Gruppenarbeit, Rezeption von Ausgangstexten, Präsentation und Diskussion selbst erstellter Zieltexte in der LV (Texterstellung teilweise in der LV)
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:45
Wichtigste Merkmale der polnischen Lexik und Phraseologie anhand authentischer Textbeispiele.
Problemfelder: Fremdwörter, expressive Begriffe sowie Phraseologismen. Logischer Aufbau von Texten auf Satzebene und Gesamttextebene;
Hilfsmittel bei Textproduktion: welche Hilfsmittel stehen mir zur Verfügung? Wie nützlich sind Korpora? Wie kann ich textsortenspezifische Merkmale anhand von Paralleltexten ermitteln?