340157 UE Text and written and oral communication Romanian (2023W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 11.09.2023 09:00 to Fr 22.09.2023 17:00
- Registration is open from Mo 09.10.2023 09:00 to Fr 13.10.2023 17:00
- Deregistration possible until Tu 31.10.2023 23:59
Details
max. 25 participants
Language: Romanian
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 09.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 16.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 23.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 30.10. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 06.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 13.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 27.11. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 04.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 11.12. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 08.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
- Monday 15.01. 09:45 - 11:15 Seminarraum 10 ZfT Philippovichgasse 11, 3.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Die LV ist prüfungsimmanent.
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit, aktive Mitarbeit, pünktliche Abgabe der Hausübungen
Die Leistungsbeurteilung erfolgt augrund mehrerer Teilleistungen:
zwei schriftliche Leistungserhebungen (40 Punkte), zwei mündliche Leistungserhebungen (40 Punkte), Mitarbeit (10 Punkte)
Notenschlüssel:
60-70: Genügend
71-80: Befriedigend
81-90: Gut
91-100: Sehr gut
Die Leistungsbeurteilung erfolgt augrund mehrerer Teilleistungen:
zwei schriftliche Leistungserhebungen (40 Punkte), zwei mündliche Leistungserhebungen (40 Punkte), Mitarbeit (10 Punkte)
Notenschlüssel:
60-70: Genügend
71-80: Befriedigend
81-90: Gut
91-100: Sehr gut
Examination topics
Reading list
BRINKER, Klaus (2005): Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin.
Association in the course directory
Last modified: We 27.09.2023 16:48
Die Studierenden weisen ihre Sprach- und Textkompetenz zum auftrags- und mediumsspezifischen Texten mit einem hohen Maß an Korrektheit in realitätsnahen Kommunikationssituationen nach.
Die Studierenden erlernen Strategien für Auftragsanalyse, AT-Analyse und ZT-PlanungInhalte: authentische mündliche u. schriftliche TexteMethoden: dialogisches, entdeckendes, kooperatives Lernen