340200 SE Seminar in Interpreting Studies (2011S)
Continuous assessment of course work
Labels
Erster Termin (Programm-Besprechung) am 8. März.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 07.02.2011 09:00 to Th 03.03.2011 17:00
- Deregistration possible until Fr 11.03.2011 09:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 08.03. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 15.03. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 22.03. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 29.03. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 05.04. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 12.04. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 10.05. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 17.05. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 24.05. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 31.05. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 07.06. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 21.06. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Seminar on "Psychological Aspects of Interpreting"
Assessment and permitted materials
Beurteilung anhand von Anwesenheit und aktiver Mitarbeit; Referat; Seminararbeit (wobei letzterer besonderes Gewicht zukommt).
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb und Vertiefung der Kompetenz zur kritischen wissenschaftlichen Reflexion, insbesondere hinsichtlich methodischer Fragen, durch Bearbeitung von selbst gewählten Fragestellungen zum Rahmenthema auf der Basis relevanter Forschungsliteratur und/oder empirischen Daten.
Examination topics
Kritische Reflexion und Diskussion des Forschungsstandes und wissenschaftlicher Fragestellungen; Referate von TeilnehmerInnen mit anschließender schriftlicher Ausarbeitung in Form einer Seminararbeit.
Reading list
F. Pöchhacker (2004) Introducing Interpreting Studies, London: Routledge.
F. Pöchhacker & M. Shlesinger (eds.) (2002) The Interpreting Studies Reader, London: Routledge.
(Weitere Literatur wird zu Semesterbeginn auf der Plattform angegeben.)
F. Pöchhacker & M. Shlesinger (eds.) (2002) The Interpreting Studies Reader, London: Routledge.
(Weitere Literatur wird zu Semesterbeginn auf der Plattform angegeben.)
Association in the course directory
MGR3
Last modified: Mo 07.09.2020 15:45