340200 SE Seminar in Interpreting Studies (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.09.2012 09:00 to Th 04.10.2012 17:00
- Deregistration possible until Th 04.10.2012 17:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 09.10. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 16.10. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 23.10. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 30.10. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 06.11. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 13.11. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 20.11. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 04.12. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 11.12. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 18.12. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 08.01. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 15.01. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 22.01. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
- Tuesday 29.01. 09:00 - 10:30 Hörsaal 1 ZfT Gymnasiumstraße 50 1.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Seminar on "Teaching and Learning Interpreting"
Assessment and permitted materials
Beurteilung anhand von Anwesenheit und aktiver Mitarbeit; Referat; Seminararbeit (wobei letzterer besonderes Gewicht zukommt).
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb und Vertiefung der Kompetenz zur kritischen wissenschaftlichen Reflexion, insbesondere hinsichtlich methodischer Fragen, durch Bearbeitung von selbst gewählten Fragestellungen zum Rahmenthema auf der Basis relevanter Forschungsliteratur und/oder empirischen Daten.
Examination topics
Kritische Reflexion und Diskussion des Forschungsstandes und wissenschaftlicher Fragestellungen; Referate von TeilnehmerInnen mit anschließender schriftlicher Ausarbeitung in Form einer Seminararbeit.
Reading list
F. Pöchhacker (2004) Introducing Interpreting Studies, London: Routledge.
F. Pöchhacker & M. Shlesinger (eds.) (2002) The Interpreting Studies Reader, London: Routledge.
Eine Literaturliste zum Rahmenthema ist auf der Lernplattform verfügbar.
F. Pöchhacker & M. Shlesinger (eds.) (2002) The Interpreting Studies Reader, London: Routledge.
Eine Literaturliste zum Rahmenthema ist auf der Lernplattform verfügbar.
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:45