340227 SE Seminar: Transkulturelle Communication (2013S)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2013 09:00 to Th 07.03.2013 17:00
- Deregistration possible until Th 07.03.2013 17:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 12.03. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 19.03. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 09.04. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 16.04. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 30.04. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 07.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 14.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 28.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum 3 ZfT Philippovichgasse 11, EG
- Tuesday 04.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 11.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 18.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
- Tuesday 25.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum 9 ZfT Philippovichgasse 11, 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Seminararbeit und Arbeitsaufträge
Minimum requirements and assessment criteria
Die Studierenden sollen nach Absolvierung der Lehrveranstaltung in der Lage sein:
- Genderfragen als transkulturelles Phänomen reflektieren zu können
- die (gesellschafts)politische Verantwortung von Translator_innen zu erkennen
- Hintergrundwissen um die Dekonstruktion diskriminierender Machtverhältnisse einsetzen zu können.
- Genderfragen als transkulturelles Phänomen reflektieren zu können
- die (gesellschafts)politische Verantwortung von Translator_innen zu erkennen
- Hintergrundwissen um die Dekonstruktion diskriminierender Machtverhältnisse einsetzen zu können.
Examination topics
Kooperatives Lehren und Lernen. Interaktiver Unterricht, selbstständige Anwendung von erlernten Methoden durch praktische Übungen, Diskussionen im Plenum
Reading list
Wird in der LV bekannt gegeben
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:45
- antidiskriminierender Ansatz
- Entlarven von Machtkonstruktionen
- gesellschaftliche Regulativa entlarven und kritisieren