Universität Wien

340252 VO Transcultural Communication in the Real World (2011S)

2.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 34 - Translationswissenschaft

Details

max. 1000 participants
Language: German

Examination dates

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 08.03. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 15.03. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 22.03. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 29.03. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 05.04. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 12.04. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 10.05. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 17.05. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 24.05. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 31.05. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 07.06. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50
  • Tuesday 21.06. 10:30 - 12:00 Audimax Zentrum für Translationswissenschaft, Gymnasiumstraße 50

Information

Aims, contents and method of the course

Various forms and streams of transcultural communication within the framework of (economic) globalization; focus on international marketing as a field providing many employment opportunities for communication experts such as translators; lecture supported by "real-life" case studies.

Assessment and permitted materials

Written end-of-semester exam; multiple choice and open questions.

Minimum requirements and assessment criteria

To familiarize students with the processes of transcultural business communication; to provide an overview of real world requirements and the expectations of potential future employers and clients.

Examination topics

Lecture and presentation of contents; discussion of case studies.

Reading list

Framson, Elke Anna. 2011. Transkulturelle Marketing- und Unternehmenskommunikation. 2., überarbeitete Auflage. Wien: Facultas. (erhältlich im Dolmetsch-Shop)

Association in the course directory

BGR2

Last modified: Mo 07.09.2020 15:45