350022 GLV BD1III - Basic Course Computer Science in Sport (2013S)
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Details
max. 190 participants
Language: German
Examination dates
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 02.05. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 1 EG
- Thursday 16.05. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 1 EG
- Thursday 23.05. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 1 EG
- Thursday 06.06. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 1 EG
- Thursday 13.06. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 1 EG
- Thursday 20.06. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 1 EG
- Thursday 27.06. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 1 EG
Information
Aims, contents and method of the course
Die Vorlesung thematisiert Grundlagen und Einsatzbereiche der angewandten Sportinformatik.
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
Erwerb von Wissen in den Bereichen: Computerhardware, Grundlagen zur Videotechnologie, Digitaler Videoschnitt, Computerunterstützte Spiel- und Wettkampfanalyse, e-Learning, Datenbankanwendungen, Animationen sportlicher Bewegung
Examination topics
Vorlesung, Demonstration
Reading list
Baumgartner, M. (2003). Computer-Videosysteme im Sport. Diplomarbeit an der Universität Wien.Igel, C. & Daugs, R. (Hrsg.). (2005). Handbuch eLearning. Schorndorf: Hofmann.Jungbluth, T. (2001). Das Einsteigerseminar PC-Hardware installieren & optimieren. Kaarst: bhv.Hughes, M. & Franks, I. (1997). Notational Analysis of Sport. Padstow: TJ International.Leser, R. (2007). Systematisierung und praktische Anwendung der computer- und digitalvideogestützten Sportspielanalyse. Dissertation, University of Vienna.
Association in the course directory
BD1III
Last modified: Mo 07.09.2020 15:46