350035 UE Learning, Practising and Learning How to Teach Game-Oriented Acts of Movement (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
Termine:
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 10.09.2012 09:00 to Th 20.09.2012 12:00
- Registration is open from Mo 01.10.2012 09:00 to Fr 05.10.2012 12:00
- Deregistration possible until We 31.10.2012 12:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 04.10. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 11.10. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 18.10. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 25.10. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 08.11. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 15.11. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 22.11. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 29.11. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 06.12. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 13.12. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 10.01. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 17.01. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 24.01. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
- Thursday 31.01. 07:30 - 09:00 ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Information
Aims, contents and method of the course
Kleine Spiele (Fangspiele, Staffeln, Laufspiele, Abschussspiele); Ballkoordination; Ballspiele (Hand, Fuß, Schläger); Sportspielübergreifende Konzepte (Spielen-Üben-Spielen (S-Ü-S), Ballschule Heidelberg))
Assessment and permitted materials
Anwesenheit;
Engagement, Lernbereitschaft, Teamwork;
Eigenkönnen und Lernfortschritt;
Praxisarbeit (Planung, Durchführung und Reflexion)
Engagement, Lernbereitschaft, Teamwork;
Eigenkönnen und Lernfortschritt;
Praxisarbeit (Planung, Durchführung und Reflexion)
Minimum requirements and assessment criteria
Verbesserung der Unterrichtskompetenz, u.a. Demonstrations- und Anleitungsfähigkeit; Optimierung des Eigenkönnens;
Schulung einer qualitativen Refelxionsfähigkeit
Schulung einer qualitativen Refelxionsfähigkeit
Examination topics
"Modelleinheit" des LVleiters;
Konzeption und Durchführung von Übungs- und Spielsequenzen zu einem bestimmten Thema;
Refexionstätigkeit (Eigenreflexion und Fremdreflexion)
Konzeption und Durchführung von Übungs- und Spielsequenzen zu einem bestimmten Thema;
Refexionstätigkeit (Eigenreflexion und Fremdreflexion)
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Th 10.09.2020 00:27