350035 UE Learning, Practising and Learning How to Teach Game-Oriented Acts of Movement (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
Termine:
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 10.09.2012 09:00 to Th 20.09.2012 12:00
- Registration is open from Mo 01.10.2012 09:00 to Fr 05.10.2012 12:00
- Deregistration possible until We 31.10.2012 12:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
04.10.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
11.10.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
18.10.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
25.10.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
08.11.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
15.11.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
22.11.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
29.11.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
06.12.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
13.12.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
10.01.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
17.01.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
24.01.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Thursday
31.01.
07:30 - 09:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
Information
Aims, contents and method of the course
Kleine Spiele (Fangspiele, Staffeln, Laufspiele, Abschussspiele); Ballkoordination; Ballspiele (Hand, Fuß, Schläger); Sportspielübergreifende Konzepte (Spielen-Üben-Spielen (S-Ü-S), Ballschule Heidelberg))
Assessment and permitted materials
Anwesenheit;
Engagement, Lernbereitschaft, Teamwork;
Eigenkönnen und Lernfortschritt;
Praxisarbeit (Planung, Durchführung und Reflexion)
Engagement, Lernbereitschaft, Teamwork;
Eigenkönnen und Lernfortschritt;
Praxisarbeit (Planung, Durchführung und Reflexion)
Minimum requirements and assessment criteria
Verbesserung der Unterrichtskompetenz, u.a. Demonstrations- und Anleitungsfähigkeit; Optimierung des Eigenkönnens;
Schulung einer qualitativen Refelxionsfähigkeit
Schulung einer qualitativen Refelxionsfähigkeit
Examination topics
"Modelleinheit" des LVleiters;
Konzeption und Durchführung von Übungs- und Spielsequenzen zu einem bestimmten Thema;
Refexionstätigkeit (Eigenreflexion und Fremdreflexion)
Konzeption und Durchführung von Übungs- und Spielsequenzen zu einem bestimmten Thema;
Refexionstätigkeit (Eigenreflexion und Fremdreflexion)
Reading list
Association in the course directory
Last modified: Th 10.09.2020 00:27