350036 UE Orientation from School to University (2010W)
Continuous assessment of course work
Labels
sieh auch Aushang Nr. 96. v. 25.10.2010Die obige LV wird teilgeblockt zu den u. a. Terminen jeweilsMontag, 8.30 - 10..45 Uhr, KONFERENZZIMMER, 2. . Stock, USZ I
abghalten:4.10.
8.11.
29.11.
13.12.
10.01.Abgabetermin der Arbeiten: Donnerstag, 20.1.2011
abghalten:4.10.
8.11.
29.11.
13.12.
10.01.Abgabetermin der Arbeiten: Donnerstag, 20.1.2011
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 16.09.2010 09:00 to We 29.09.2010 06:00
- Registration is open from Mo 04.10.2010 12:00 to We 13.10.2010 23:59
- Deregistration possible until Fr 29.10.2010 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Currently no class schedule is known.
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
tests, statements, interview, presentations
Minimum requirements and assessment criteria
* getting familiar with the university
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest
Examination topics
* individual and group-level learning in class
with focus on communication, cooperation and creativity* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums
with focus on communication, cooperation and creativity* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums
Reading list
Juraszovich, Johannes (2010): Orientierungslauf-mit Kindern unterwegs.Konstruktivistische Überlegungen zum pädagogischen Wert des OL.In: bewegungserziehung 64/2, S 21f
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:46
* research of scientific literature
* time management
* special issues regarding your academic career