Universität Wien

350036 UE Orientation from School to University (2012W)

1.00 ECTS (1.00 SWS), SPL 35 - Sportwissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

Monday 08.10. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Monday 22.10. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Monday 05.11. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Monday 19.11. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Monday 03.12. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Monday 17.12. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Monday 14.01. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Monday 28.01. 10:00 - 11:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock

Information

Aims, contents and method of the course

* organizational aspects of studying
* research of scientific literature
* time management
* special issues regarding your academic career

Assessment and permitted materials

tests, statements, interview, presentations

Minimum requirements and assessment criteria

* getting familiar with the university
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest

Examination topics

* individual and group-level learning in class
with focus on communication, cooperation and creativity

* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums

Reading list

Juraszovich, Johannes (2010): Orientierungslauf-mit Kindern unterwegs.Konstruktivistische Überlegungen zum pädagogischen Wert des OL.In: bewegungserziehung 64/2, S 21f
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at

Association in the course directory

Last modified: Th 11.08.2022 00:26