350036 UE Orientation from School to University (2014W)
Continuous assessment of course work
Labels
Diese LV findet im Wechsel mit der LV 350146 Orientierung zwischen Schule und Studium - Abt. A immer
Montag, 08:15 - 09:45 Uhr, Seminarraum 4. Stock, USZ II statt.
Montag, 08:15 - 09:45 Uhr, Seminarraum 4. Stock, USZ II statt.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.09.2014 09:00 to Fr 26.09.2014 12:00
- Registration is open from Mo 06.10.2014 09:00 to Fr 10.10.2014 12:00
- Deregistration possible until Fr 31.10.2014 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 06.10. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 20.10. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 03.11. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 17.11. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 01.12. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 15.12. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 12.01. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 26.01. 08:15 - 09:45 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
tests, statements, interview, presentations
Minimum requirements and assessment criteria
* getting familiar with the university
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest
Examination topics
* individual and group-level learning in class
with focus on communication, cooperation and creativity* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums
with focus on communication, cooperation and creativity* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums
Reading list
Juraszovich, Johannes (2010): Orientierungslauf-mit Kindern unterwegs.Konstruktivistische Überlegungen zum pädagogischen Wert des OL.In: bewegungserziehung 64/2, S 21f
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at
Association in the course directory
Last modified: Th 11.08.2022 00:26
* research of scientific literature
* time management
* special issues regarding your academic career