350063 UE Learning, Practising and Learning How to Teach Game-Oriented Acts of Movement (2012S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Tu 14.02.2012 11:00 to We 29.02.2012 11:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2012 23:59
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Tuesday 06.03. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 13.03. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 20.03. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 27.03. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 17.04. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 24.04. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 08.05. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 15.05. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 22.05. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 05.06. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 12.06. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 19.06. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
- Tuesday 26.06. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
Information
Aims, contents and method of the course
Kleine Spiele (Fangspiele, Staffeln, Laufspiele, Abschussspiele); Ballkoordination; Ballspiele (Hand, Fuß, Schläger); Sportspielübergreifende Konzepte (Spielen-Üben-Spielen, Ballschule Heidelberg).
Assessment and permitted materials
Anwesenheit; Engagement, Lernbereitschaft und Teamwork; Eigenkönnen und Lernfortschritt;
Praxisarbeit (PLanung, Durchführung und Reflexion).
Praxisarbeit (PLanung, Durchführung und Reflexion).
Minimum requirements and assessment criteria
Verbesserung der Unterrichtskompetenz, u.a. der Demonstrations- und Anleitungsfähigkeit; Optimierung des Eigenkönnens; Schulung einer qualitativen Reflexionsfähigkeit.
Examination topics
Modelleinheit des Lehrveranstaltungsleiters;
Konzeption und Durchführung von Übungs- und Spielsequenzen zu einem bestimmten Thema;
Reflexionstätigkeit (Eigenreflexion und Fremdreflexion).
Konzeption und Durchführung von Übungs- und Spielsequenzen zu einem bestimmten Thema;
Reflexionstätigkeit (Eigenreflexion und Fremdreflexion).
Reading list
Kleiner, H. (Hrsg). (2007). Inszenieren, differenzieren, reflektieren. Wege sportdidaktischer Kompetenz. Purkersdorf: Hollinek.Kröger, C. & Roth, K. (1999). Ballschule. Ein ABC für Spielanfänger. Schorndorf: Hofmann.Roth, K., Kröger, C. & Memmert, D. (2002). Ballschule Rückschlagspiele. Schorndorf: Hofmann.Uhlig, J. (2008). Das S-Ü-S-Konzept im Nachwuchsfußball. Bewegungserziehung, 62 (3), 12-14.
Association in the course directory
Last modified: Th 10.09.2020 00:27