Universität Wien

350063 UE Learning, Practising and Learning How to Teach Game-Oriented Acts of Movement (2012S)

2.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 35 - Sportwissenschaft
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 20 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Tuesday 06.03. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 13.03. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 20.03. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 27.03. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 17.04. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 24.04. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 08.05. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 15.05. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 22.05. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 05.06. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 12.06. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 19.06. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG
  • Tuesday 26.06. 09:30 - 11:00 ZSU - USZ I, Halle 5 Turnsaal EG

Information

Aims, contents and method of the course

Kleine Spiele (Fangspiele, Staffeln, Laufspiele, Abschussspiele); Ballkoordination; Ballspiele (Hand, Fuß, Schläger); Sportspielübergreifende Konzepte (Spielen-Üben-Spielen, Ballschule Heidelberg).

Assessment and permitted materials

Anwesenheit; Engagement, Lernbereitschaft und Teamwork; Eigenkönnen und Lernfortschritt;
Praxisarbeit (PLanung, Durchführung und Reflexion).

Minimum requirements and assessment criteria

Verbesserung der Unterrichtskompetenz, u.a. der Demonstrations- und Anleitungsfähigkeit; Optimierung des Eigenkönnens; Schulung einer qualitativen Reflexionsfähigkeit.

Examination topics

Modelleinheit des Lehrveranstaltungsleiters;
Konzeption und Durchführung von Übungs- und Spielsequenzen zu einem bestimmten Thema;
Reflexionstätigkeit (Eigenreflexion und Fremdreflexion).

Reading list

Kleiner, H. (Hrsg). (2007). Inszenieren, differenzieren, reflektieren. Wege sportdidaktischer Kompetenz. Purkersdorf: Hollinek.

Kröger, C. & Roth, K. (1999). Ballschule. Ein ABC für Spielanfänger. Schorndorf: Hofmann.

Roth, K., Kröger, C. & Memmert, D. (2002). Ballschule Rückschlagspiele. Schorndorf: Hofmann.

Uhlig, J. (2008). Das S-Ü-S-Konzept im Nachwuchsfußball. Bewegungserziehung, 62 (3), 12-14.


Association in the course directory

Last modified: Th 10.09.2020 00:27