Universität Wien

350105 VO BW2V - Marketing in Sports (2017W)

3.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 35 - Sportwissenschaft

Details

Language: German

Examination dates

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

  • Monday 02.10. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 09.10. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 16.10. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 23.10. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 30.10. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 06.11. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 13.11. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 20.11. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 27.11. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 04.12. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 11.12. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 08.01. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 15.01. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 22.01. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG
  • Monday 29.01. 15:00 - 16:30 ZSU - USZ I, Hörsaal 3 EG

Information

Aims, contents and method of the course

Introduction to Marketing
Marketing Management, Marketing planning, Marketing mix
Sport Sponsoring
Advertising in Sport
Sport agencies
Event marketing

Assessment and permitted materials

written exam

Minimum requirements and assessment criteria

students learn to
critically questioning the mechanism of Sport Marketing
link the various correlations of Sport science
comprehend Marketing as Strategie and tactical means of communication
apply the conveyed theory accordingly
moreover, the students are competent to link conveyed theory with Contents of other seminars/courses

Examination topics

predominantly cognitive Transfer of knowledge; case studies, guest lectures Held by Marketing and economic experts

Reading list

Dressler, Melanie (2004). Events und Veranstaltungen professionell managen. Tipps und Tools für die tägliche Praxis. Göttingen. Business Village

Neumann, David. (2003). Erlebnismarketing. Eventmarketing. Düsseldorf. VDM-Verlag.

Scherrer, Urs (Hrsg). (2003). Sportlervermittlung-Sportlermanagement. Bern

Trosien, Gerhard. (2003). Sportökonomie. Ein Lehrbuch in 15 Kapitel.

Nufer, Gerd. Bühler , Andre´ (Hrsg.) (2013). Marketing im Sport: Grundlagen und Trends des modernen Sportmarketing (Sportmanagement, Band 2) . Erich Schmidt Verlag

Nufer, Gerd. Bühler , Andre (Hrsg.) (2013).Management im Sport: Betriebswirtschaftliche Grundlagen und Anwendungen der modernen Sportökonomie (Sportmanagement, Band 1) Erich Schmidt Verlag

Suchy, Günther (Hrsg). (2011). Public Relations im Sport: Basiswissen - Arbeitsfelder - Sport-PR und Social Media (Sportmanagement, Band 4) Erich Schmidt Verlag

Kratochvil, Jan. (2013). Modernes Marketing für Sportvereine: Ein Praxishandbuch

Riedmüller, Florian. (2013). Professionelle Vermarktung von Sportvereinen: Potenziale der Rechtevermarktung optimal nutzen (Praxiswissen Sportverein & Management, Band 2) Verlag Erich Schmid

Hermanns, Arnold. Riedmüller, Florian (2013). Management-Handbuch Sport-Marketing.2.Auflage. Vahlen

Bruhn, Manfred. (2009). Sponsoring: Systematische Planung und integrativer Einsatz. 5.Auflage. Gabler

Adjouri, Nicholas .Stastny, Petr. (2006). Sport-Branding: Mit Sport-Sponsoring zum Markenerfolg. Verlag Gabler

Association in the course directory

BW2V

Last modified: Mo 07.09.2020 15:46