350121 UE Application of Quantitative Research Methods (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.02.2018 09:00 to Fr 16.02.2018 12:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Der erste Termin findet im Gruppenraum 1. Stock statt!
-
Tuesday
06.03.
13:00 - 14:30
ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
ZSU - USZ II, Gruppenraum, 1.Stock -
Tuesday
13.03.
13:00 - 14:30
ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
ZSU - USZ II, Gruppenraum, 1.Stock -
Tuesday
20.03.
13:00 - 14:30
ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
ZSU - USZ II, Gruppenraum, 1.Stock -
Tuesday
10.04.
13:00 - 14:30
ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
ZSU - USZ II, Gruppenraum, 1.Stock -
Tuesday
17.04.
13:00 - 14:30
ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
ZSU - USZ II, Gruppenraum, 1.Stock -
Tuesday
24.04.
13:00 - 14:30
ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
ZSU - USZ II, Gruppenraum, 1.Stock -
Tuesday
08.05.
13:00 - 14:30
ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
ZSU - USZ II, Gruppenraum, 1.Stock -
Tuesday
15.05.
13:00 - 14:30
ZSU - USZ II, EDV Raum, 2. Stock
ZSU - USZ II, Gruppenraum, 1.Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Grade results from:
2 homework exercises (50%, 20 points - 25%, 10 points each)
Final exam (50%, 20 points)
2 homework exercises (50%, 20 points - 25%, 10 points each)
Final exam (50%, 20 points)
Minimum requirements and assessment criteria
Regular attendence (75%), active participation, 1/2 homework exercises, final exam
Achieving at least 21 out of 40 points
Achieving at least 21 out of 40 points
Examination topics
Will be announced in the course
Reading list
Atteslander, P. (2010). Methoden der empirischen Sozialforschung. Berlin, New York: Walter de Gruyter.
Bortz, J.; Döring, N. (2005). Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer Verlag.
Bühl, A. (2006). SPSS 14. Einführung in die moderne Datenanalyse. München: Pearson.
Diekmann, A. (2011). Empirische Sozialforschung. Grundlagen, Methoden, Anwendungen. Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag.
Mayer, H. (2003). Pflegeforschung. Elemente und Basiswissen. 3., verbesserte Auflage, Wien: Facultas.
Nicol, A.; Pexmann, P. (2010). Presenting Your Findings. A Practical Guide for Creating Tables (6th Edition). Washington, DC: American Psychological Association.
Raab-Steiner, E.; Benesch, M. (2012). Der Fragebogen. Von der Forschungsidee zur SPSS-Auswertung. Wien: Facultas WUV.
Rasch, B., Friese, M., Hofmann, W., Naumann, E. (2006). Quantitative Methoden Einführung in die Statistik Band 1. 2. erweiterte Auflage: Heidelberg: Springer Verlag.
Sahner, H. (2002). Schließende Statistik. Eine Einführung für Sozialwissenschaftler. 5. überarbeitete Auflage: Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.
Bortz, J.; Döring, N. (2005). Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. Heidelberg: Springer Verlag.
Bühl, A. (2006). SPSS 14. Einführung in die moderne Datenanalyse. München: Pearson.
Diekmann, A. (2011). Empirische Sozialforschung. Grundlagen, Methoden, Anwendungen. Hamburg: Rowohlt Taschenbuch Verlag.
Mayer, H. (2003). Pflegeforschung. Elemente und Basiswissen. 3., verbesserte Auflage, Wien: Facultas.
Nicol, A.; Pexmann, P. (2010). Presenting Your Findings. A Practical Guide for Creating Tables (6th Edition). Washington, DC: American Psychological Association.
Raab-Steiner, E.; Benesch, M. (2012). Der Fragebogen. Von der Forschungsidee zur SPSS-Auswertung. Wien: Facultas WUV.
Rasch, B., Friese, M., Hofmann, W., Naumann, E. (2006). Quantitative Methoden Einführung in die Statistik Band 1. 2. erweiterte Auflage: Heidelberg: Springer Verlag.
Sahner, H. (2002). Schließende Statistik. Eine Einführung für Sozialwissenschaftler. 5. überarbeitete Auflage: Wiesbaden: Westdeutscher Verlag.
Association in the course directory
Last modified: Th 11.08.2022 00:26
Basics of statistics: descriptive statistics and inferential statistics
Introduction to SPSS, statistical data analysis with SPSSTeaching methods: theoretical inputs, exercises, exercises in spss, E-Learning (Moodle)