350122 PS Qualitative Research Methods (2014S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 10.02.2014 09:00 to Su 23.02.2014 23:59
- Registration is open from Mo 03.03.2014 09:00 to Fr 07.03.2014 12:00
- Deregistration possible until Mo 31.03.2014 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 06.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 13.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 20.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 27.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 03.04. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 10.04. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 08.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 15.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 22.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 05.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 12.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 26.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Anwesenheitspflicht (max 3 Fehlfrequenzen)
- Aktive Mitarbeit, Diskussionsbeteiligung
- Referat
- elearning Aufgaben
- Schriftliche Seminararbeit
- Aktive Mitarbeit, Diskussionsbeteiligung
- Referat
- elearning Aufgaben
- Schriftliche Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Kennenlernen des qualitativen Forschungsprozesses sowie grundlegende Kenntnisse in qualitativen Forschungsmethoden. Leitfadenerstellung, Selbständige Durchführung von Interviews inkl. Transkribtion und Auswertung Interpreation der Ergebnisse zu einem schulspezifischen Thema
Examination topics
- Vortrag LV-Leiter
- Präsentationen durch die Studierenden
- Gruppenarbeiten
- e-learning Aufgaben
- Präsentationen durch die Studierenden
- Gruppenarbeiten
- e-learning Aufgaben
Reading list
- Bortz, J., & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer.
- Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourg
- weitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben
- Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourg
- weitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben
Association in the course directory
Last modified: Th 11.08.2022 00:26
- Qualitative Forschungsmethoden (Interview, Beobachtung, und andere)
- Auswertungsmethoden
- Praktische Umsetzung des Gelernten