350122 SE BA3III - Qualitative Research Methods (2015S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 09.02.2015 09:00 to Tu 24.02.2015 12:00
- Deregistration possible until Tu 31.03.2015 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Thursday
05.03.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
19.03.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
26.03.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
16.04.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
23.04.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
30.04.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
07.05.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
21.05.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
28.05.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
11.06.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
18.06.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Thursday
25.06.
16:45 - 18:15
ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Anwesenheitspflicht (max 3 Fehlfrequenzen)
- Aktive Mitarbeit, Diskussionsbeteiligung
- Referat
- elearning Aufgaben
- Schriftliche Seminararbeit
- Aktive Mitarbeit, Diskussionsbeteiligung
- Referat
- elearning Aufgaben
- Schriftliche Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Kennenlernen des qualitativen Forschungsprozesses sowie grundlegende Kenntnisse in qualitativen Forschungsmethoden. Leitfadenerstellung, Selbständige Durchführung von Interviews inkl. Transkribtion und Auswertung Interpreation der Ergebnisse zu einem schulspezifischen bzw. sportwissenschaftlichen Thema
Examination topics
- Vortrag LV-Leiter
- Präsentationen durch die Studierenden
- Gruppenarbeiten
- e-learning Aufgaben
- Präsentationen durch die Studierenden
- Gruppenarbeiten
- e-learning Aufgaben
Reading list
- Bortz, J., & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer.
- Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourg
- weitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben
- Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourg
- weitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben
Association in the course directory
BA3III
Last modified: Th 11.08.2022 00:26
- Qualitative Forschungsmethoden (Interview, Beobachtung, und andere)
- Auswertungsmethoden
- Praktische Umsetzung des Gelernten