350122 SE BA3III - Qualitative Research Methods (2016S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 08.02.2016 09:00 to Tu 23.02.2016 12:00
- Registration is open from Tu 01.03.2016 09:00 to Tu 08.03.2016 12:00
- Deregistration possible until Th 31.03.2016 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 03.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 10.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 17.03. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 07.04. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 14.04. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 21.04. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 28.04. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 12.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 19.05. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 02.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 09.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 16.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 23.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 30.06. 16:45 - 18:15 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- Anwesenheitspflicht (max 3 Fehlfrequenzen)
- Aktive Mitarbeit, Diskussionsbeteiligung
- Referat
- elearning Aufgaben
- Schriftliche Seminararbeit
- Aktive Mitarbeit, Diskussionsbeteiligung
- Referat
- elearning Aufgaben
- Schriftliche Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Kennenlernen des qualitativen Forschungsprozesses sowie grundlegende Kenntnisse in qualitativen Forschungsmethoden. Leitfadenerstellung, Selbständige Durchführung von Interviews inkl. Transkribtion und Auswertung Interpreation der Ergebnisse zu einem schulspezifischen bzw. sportwissenschaftlichen Thema
Examination topics
- Vortrag LV-Leiter
- Präsentationen durch die Studierenden
- Gruppenarbeiten
- e-learning Aufgaben
- Präsentationen durch die Studierenden
- Gruppenarbeiten
- e-learning Aufgaben
Reading list
- Bortz, J., & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer.
- Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourg
- weitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben
- Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.
- Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourg
- weitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben
Association in the course directory
BA3III
Last modified: Th 11.08.2022 00:26
- Qualitative Forschungsmethoden (Interview, Beobachtung, und andere)
- Auswertungsmethoden
- Praktische Umsetzung des Gelernten