Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
350125 UE BP3I - Physical Activity in Consideration of Preventive Health Care (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 07.02.2022 09:00 to Th 24.02.2022 12:00
- Registration is open from Tu 01.03.2022 09:00 to Mo 07.03.2022 12:00
- Deregistration possible until Th 31.03.2022 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Monday 07.03. 08:00 - 09:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 21.03. 08:00 - 11:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 04.04. 08:00 - 11:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 25.04. 08:00 - 11:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 09.05. 08:00 - 11:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 23.05. 08:00 - 11:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Monday 13.06. 08:00 - 11:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Presentation, establishing a personal health Project, Group work, self- awareness
Minimum requirements and assessment criteria
Overview oft he current stress concepts and implementation in sporting activity
Examination topics
Presentations on different Topics on Basis of Special literature. Establishing an personal health project
Reading list
Birbaumer, N. Schmidt, R.F. (2010). Biologische Psychologie.
Berlin Heidelberg: Springer- Verlag
Esch, Tobias; Esch, Sonja Maren; 2013: Stressbewältigung mithilfe der Mind-Body-Medizin : Trainingsmanual zur integrativen Gesundheitsförderung;, Berlin : Med.-Wiss. Verl.-Ges. ; 2013
Koppenhöfer, Eva;2004: Kleine Schule des Geniessens: Ein verhaltenstherapeutisch orientierter Behandlungsansatz zum Aufbau positiven Erlebens und Handelns
Pabst
Löhmer, Cornelia; Standhardt, Rüdiger, 2014: MBSR- Die Kunst, das ganze Leben zu umarmen: Einübung in Stressbewältigung durch Achtsamkeit
Klett-Cotta
Schandry, R. (2011). Biologische Psychologie.
Weinheim, Basel: Beltz-Verlag
Weimer, S. Pöll,M. (2012). Burnout- ein Behandlungsmanual.
Stuttgart: Klett-Cotta.
Berlin Heidelberg: Springer- Verlag
Esch, Tobias; Esch, Sonja Maren; 2013: Stressbewältigung mithilfe der Mind-Body-Medizin : Trainingsmanual zur integrativen Gesundheitsförderung;, Berlin : Med.-Wiss. Verl.-Ges. ; 2013
Koppenhöfer, Eva;2004: Kleine Schule des Geniessens: Ein verhaltenstherapeutisch orientierter Behandlungsansatz zum Aufbau positiven Erlebens und Handelns
Pabst
Löhmer, Cornelia; Standhardt, Rüdiger, 2014: MBSR- Die Kunst, das ganze Leben zu umarmen: Einübung in Stressbewältigung durch Achtsamkeit
Klett-Cotta
Schandry, R. (2011). Biologische Psychologie.
Weinheim, Basel: Beltz-Verlag
Weimer, S. Pöll,M. (2012). Burnout- ein Behandlungsmanual.
Stuttgart: Klett-Cotta.
Association in the course directory
BP3I
Last modified: We 10.08.2022 15:49
Contents: Different developments in stress Research, various strategies like MBSR, Resilience, Mindfulness Training,
Method: Presentations, Group work, classes