350136 UE Orientation from School to University (2011W)
Continuous assessment of course work
Labels
im Wechsel mit der LV
350036 - Orientierung zwischen Schule und Studium: Studieneingang, Lernkultur und Inormationsmanagement - Abt.A
350036 - Orientierung zwischen Schule und Studium: Studieneingang, Lernkultur und Inormationsmanagement - Abt.A
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 15.09.2011 09:00 to Fr 30.09.2011 07:00
- Registration is open from Mo 03.10.2011 09:00 to Fr 07.10.2011 12:00
- Deregistration possible until Mo 31.10.2011 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
-
Monday
10.10.
08:30 - 10:00
ZSU - USZ I, Seminarraum 1
ZSU - USZ I, Seminarraum 2 -
Monday
24.10.
08:30 - 10:00
ZSU - USZ I, Seminarraum 1
ZSU - USZ I, Seminarraum 2 -
Monday
14.11.
08:30 - 10:00
ZSU - USZ I, Seminarraum 1
ZSU - USZ I, Seminarraum 2 -
Monday
28.11.
08:30 - 10:00
ZSU - USZ I, Seminarraum 1
ZSU - USZ I, Seminarraum 2 -
Monday
12.12.
08:30 - 10:00
ZSU - USZ I, Seminarraum 1
ZSU - USZ I, Seminarraum 2 -
Monday
16.01.
08:30 - 10:00
ZSU - USZ I, Seminarraum 1
ZSU - USZ I, Seminarraum 2 -
Monday
30.01.
08:30 - 10:00
ZSU - USZ I, Seminarraum 1
ZSU - USZ I, Seminarraum 2
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
tests, statements, interview, presentations
Minimum requirements and assessment criteria
* getting familiar with the university
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest
* reflecting personal aims
* learning new skills
* working on topics of particular interest
Examination topics
* individual and group-level learning in class
with focus on communication, cooperation and creativity* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums
with focus on communication, cooperation and creativity* E-Learning: autodidactic learning at home
by the aid of tools, tests, presentations and discussion forums
Reading list
Juraszovich, Johannes (2010): Orientierungslauf-mit Kindern unterwegs.Konstruktivistische Überlegungen zum pädagogischen Wert des OL.In: bewegungserziehung 64/2, S 21f
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at
Arnold, Rolf (2007): Ich lerne,also bin ich. Eine systemisch-konstruktivistische Didaktik. Heidelberg (Carl-Auer),1.Auflage
Renolder, Christa/ Scala, Eva/ Rabenstein, Reinhold (2007):einfach systemisch.systemische Grundlagen und Methoden für ihre pädagogische Arbeit. Münster (Ökotopia Verlag)
Meier, Rolf/ Engelmeyer Eva (2009): Zeitmanagement. Grundlagen,Methoden und Techniken, Offenbach (Gabal Verlag), 2.Auflage
Bauer, Joachim (2007): Lob der Schule.Sieben Perspektiven für Schüler,Lehrer und Eltern, Hamburg (Hoffmann und Campe) 1.Auflage
Selbsterkundungsverfahren: - dbb.de (unter aktuell und projekte)
- www.cct-austria.at
Association in the course directory
Last modified: Mo 07.09.2020 15:46
* research of scientific literature
* time management
* special issues regarding your academic career