350163 PS Qualitative Research Methods (teacher accreditation) (2012W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 10.09.2012 09:00 to Th 20.09.2012 12:00
- Deregistration possible until We 31.10.2012 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 04.10. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 11.10. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 18.10. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 25.10. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 08.11. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 22.11. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 29.11. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 06.12. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 13.12. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 10.01. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 17.01. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 24.01. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 31.01. 14:30 - 16:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Qualitative Forschungsmethoden und ihre Anwendung im Rahmen eines schulspezifischen Themas.
Assessment and permitted materials
AnwesenheitspflichtAktive Mitarbeit, DiskussionsbeteiligungReferate-learning AufgabenSchriftliche Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Kennenlernen des qualitativen Forschungsprozesses sowie grundlegende Kenntnisse verschiedener qualitativen Forschungsmethoden. Anwendung qualitativer Forschungsmethoden an einer Beispielfragestellung.
Examination topics
Vortrag LV-LeiterPräsentationen durch die StudierendenGruppenarbeitene-learning Aufgaben
Reading list
Bortz, J., & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer.Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourg
Association in the course directory
Last modified: Th 11.08.2022 00:27