Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
350163 PS Qualitative Research Methods (teacher accreditation) (2014W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.09.2014 09:00 to Fr 26.09.2014 12:00
- Deregistration possible until Fr 31.10.2014 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 02.10. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 09.10. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 16.10. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 23.10. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 30.10. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 06.11. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 13.11. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 20.11. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 27.11. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 04.12. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 11.12. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 18.12. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 08.01. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 15.01. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 22.01. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
- Thursday 29.01. 13:30 - 15:00 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 4. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Qualitative Forschungsmethoden und ihre Anwendung im Rahmen eines schulspezifischen Themas.
Assessment and permitted materials
AnwesenheitspflichtAktive Mitarbeit, DiskussionsbeteiligungReferate-learning AufgabenSchriftliche Seminararbeit
Minimum requirements and assessment criteria
Kennenlernen des qualitativen Forschungsprozesses sowie grundlegende Kenntnisse verschiedener qualitativen Forschungsmethoden. Anwendung qualitativer Forschungsmethoden an einer Beispielfragestellung.
Examination topics
Vortrag LV-LeiterPräsentationen durch die StudierendenGruppenarbeitene-learning Aufgaben
Reading list
Bortz, J., & Döring, N. (2002). Forschungsmethoden und Evaluation. Berlin: Springer.Lamnek, S. (2005). Qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.Mayring, P. (2002). Einführung in die qualitative Sozialforschung. Weinheim: Beltz.Przyborski, A. & Wohlrab-Sahr, M. (2009). Qualitative Sozialforschung: Ein Arbeitsbuch. München Wien: Oldenbourg
Association in the course directory
Last modified: Th 11.08.2022 00:27