350236 SE BA3I - Bachelor Paper (2024W)
Fachgruppen: Sportpsychologie
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 09.09.2024 09:00 to Mo 23.09.2024 12:00
- Registration is open from Tu 01.10.2024 09:00 to Mo 07.10.2024 12:00
- Deregistration possible until Th 31.10.2024 12:00
Details
max. 6 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Termine: Donnerstag, 14:00-15:30 Uhr, 17.10.2024, 14.11.2024, 05.12.2024 und 16.01.2025.
Ort: Labor Sportpsychologie, 1. Stock, USZ II
Information
Aims, contents and method of the course
Coordination: Peter GröpelTopic: Psychological Determinants of *Sport*select a sport type (e.g. “Psychological Determinants of Soccer”).Different types of sport place different demands on athletes, which in turn may reflect considerably different factors underlying successful performance in a sport type. In order to build up necessary skills for a particular sport and target psychological interventions, the identification of psychological determinants of that sport constitutes the essential first step. The aim of this bachelor thesis therefore is to select a particular sport and, using a structured interview with athletes, identify the relevant psychological determinants. Students will learn and apply Performance Profiling, an easy-to-use method to identify physical and psychological determinants of sports. They are expected to conduct (and analyze) semi-structured interviews with athletes (and/or coaches) from their selected sport. The supervision will be provided in group settings; there will be four obligatory meetings (see above) onsite in Lab Sport Psychology (USZ II, 1st floor).
Assessment and permitted materials
BakkalaureatsarbeitDie gesamte Leistungserbringung durch Studierende bei Bakkalaureats/Bachelorarbeiten des Wintersemesters hat bis spätestens am folgenden 30. April, bei Bakkalaureats/Bachelorarbeiten des Sommersemesters bis spätestens am folgenden 30. September zu erfolgen. Studierende, die sich nicht von der ggst. Lehrveranstaltung abgemeldet haben, sind zu beurteilen. Bei negativer Beurteilung ist eine kommissionelle Prüfung unzulässig, der Besuch der Lehrveranstaltung ist zu wiederholen. Rechtsquelle: Satzung der Universität Wien §10 (4, 5, 6).Sie werden ausdrücklich darauf hingewiesen, dass bei Feststellung einer erschlichenen Leistung (z.B.: Abschreiben, Plagiieren, Verwendung unerlaubter Hilfsmittel, Fälschungen, Ghostwriting etc.) die gesamte PI-LV als geschummelt gewertet wird und als Antritt zählt. (Eintrag in U:SPACE: X = nicht beurteilt).
Minimum requirements and assessment criteria
Active work (20%), written exposé (31%), and bachelor thesis (49%).
Examination topics
Active work (20%), written exposé (31%), and bachelor thesis (49%).
Reading list
GRÖPEL:
Butler, R. J., & Hardy, L. (1992). The performance profile: Theory and application. The Sport Psychologist, 6(3), 253-264.
Weston, N., Greenlees, I., & Thelwell, R. (2012). A review of Butler and Hardy's (1992) performance profiling procedure within sport. International Review of Sport and Exercise Psychology, 6(1), 1-21.
Diese Grundliteratur wird in der Veranstaltung zur Verfügung gestellt (Moodle). Es wird aber erwartet, dass Studierende weitere Literatur recherchieren.
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SCHEER: Hanin, Y. L. (Ed.). (2000). Emotions in sport. Champaign, IL: Human Kinetics
McCarthy, P. J. (2011). Positive emotion in sport performance: Current status and future directions. International Review of Sport and Exercise Psychology, 4(1), 50–69. https://doi.org/10.1080/1750984X.2011.560955
Robazza, C. (2006). Emotion in sport: An IZOF perspective. Literature reviews in sport psychology, 127-158.
Ruiz, M. C., Raglin, J. S., & Hanin, Y. L. (2017). The individual zones of optimal functioning (IZOF) model (1978–2014): Historical overview of its development and use. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 15(1), 41-63. DOI: 10.1080/1612197X.2015.1041545
Diese Grundliteratur wird in der Veranstaltung zur Verfügung gestellt (Moodle). Es wird aber erwartet, dass Studierende weitere Literatur recherchieren.
Butler, R. J., & Hardy, L. (1992). The performance profile: Theory and application. The Sport Psychologist, 6(3), 253-264.
Weston, N., Greenlees, I., & Thelwell, R. (2012). A review of Butler and Hardy's (1992) performance profiling procedure within sport. International Review of Sport and Exercise Psychology, 6(1), 1-21.
Diese Grundliteratur wird in der Veranstaltung zur Verfügung gestellt (Moodle). Es wird aber erwartet, dass Studierende weitere Literatur recherchieren.
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SCHEER: Hanin, Y. L. (Ed.). (2000). Emotions in sport. Champaign, IL: Human Kinetics
McCarthy, P. J. (2011). Positive emotion in sport performance: Current status and future directions. International Review of Sport and Exercise Psychology, 4(1), 50–69. https://doi.org/10.1080/1750984X.2011.560955
Robazza, C. (2006). Emotion in sport: An IZOF perspective. Literature reviews in sport psychology, 127-158.
Ruiz, M. C., Raglin, J. S., & Hanin, Y. L. (2017). The individual zones of optimal functioning (IZOF) model (1978–2014): Historical overview of its development and use. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 15(1), 41-63. DOI: 10.1080/1612197X.2015.1041545
Diese Grundliteratur wird in der Veranstaltung zur Verfügung gestellt (Moodle). Es wird aber erwartet, dass Studierende weitere Literatur recherchieren.
Association in the course directory
BA3I
Last modified: Fr 04.10.2024 00:03