350309 SE MSD.I - Specialisation seminar master thesis (2017W)
Continuous assessment of course work
Labels
Die Lehrveranstaltung richtet sich an all jene Studierenden, die ein Thema (Fragestellung) für eine Master-/Magisterarbeit bzw. ein Diplomarbeitsthema/Thesis übernommen haben oder an einer Dissertation arbeiten. Ziel der Lehrveranstaltung ist die Diskussion von sportwissenschaftlichen Themen und Fragestellungen, die im Rahmen von Qualifikations-arbeiten bearbeitet werden.
Im Rahmen der Lehrveranstaltung wird eine Unterstützung bei der Anfertigung von wis-senschaftlichen Arbeiten gegeben. Vorstellung und Diskussion einschlägiger sportwissen-schaftlicher Fragestellungen und forschungsmethodologischer Ansätze in der Sportwis-senschaft sind vorrangige Ziele der Lehrveranstaltung.
Die Lehrveranstaltung ist auch für Studierenden offen, die nach methodologischen und inhaltlichen Anregungen suchen bzw. schon frühzeitig erfahren möchten, welche Kriterien bei der Anfertigung einer wissenschaftlichen Qualifikationsarbeit zu berücksichtigen sind. Zudem sollen formale Hinweise im Hinblick auf die äußere Form sowie die vorgeschriebenen Zitationsrichtlinien (APA-Standard) gegeben werden.
Im Rahmen der Lehrveranstaltung wird eine Unterstützung bei der Anfertigung von wis-senschaftlichen Arbeiten gegeben. Vorstellung und Diskussion einschlägiger sportwissen-schaftlicher Fragestellungen und forschungsmethodologischer Ansätze in der Sportwis-senschaft sind vorrangige Ziele der Lehrveranstaltung.
Die Lehrveranstaltung ist auch für Studierenden offen, die nach methodologischen und inhaltlichen Anregungen suchen bzw. schon frühzeitig erfahren möchten, welche Kriterien bei der Anfertigung einer wissenschaftlichen Qualifikationsarbeit zu berücksichtigen sind. Zudem sollen formale Hinweise im Hinblick auf die äußere Form sowie die vorgeschriebenen Zitationsrichtlinien (APA-Standard) gegeben werden.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 11.09.2017 09:00 to Fr 22.09.2017 12:00
- Registration is open from Mo 02.10.2017 09:00 to Fr 06.10.2017 12:00
- Deregistration possible until Tu 31.10.2017 12:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Vorbesprechung: Dienstag 03.10.2017 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II/1. Stock 1.24
- Tuesday 03.10. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 10.10. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 17.10. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 24.10. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 31.10. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 07.11. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 14.11. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 21.11. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 28.11. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 05.12. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 12.12. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 09.01. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 16.01. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 23.01. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Tuesday 30.01. 17:00 - 18:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- evidence of theoretical involvement with the course content
- presentation including visuals
- devising a handout
- formal criteria (attendance, citation, planning, keeping agreements (e.g. due-dates), participation on moodle)
- person- and process-oriented criteria (e.g. participation in feedback processes and discussions, reflective competence)
- presentation including visuals
- devising a handout
- formal criteria (attendance, citation, planning, keeping agreements (e.g. due-dates), participation on moodle)
- person- and process-oriented criteria (e.g. participation in feedback processes and discussions, reflective competence)
Minimum requirements and assessment criteria
- presentation of the students’ research questions
- discussion of presented content
- advice in research-methodological and content-related questions (e.g. formal criteria for academic writing, how to get from an idea to a finished paper, citation, documentation, literature research).
- discussion of presented content
- advice in research-methodological and content-related questions (e.g. formal criteria for academic writing, how to get from an idea to a finished paper, citation, documentation, literature research).
Examination topics
- presentation
- discussion
- group work
- discussion
- group work
Reading list
Literaturliste zum wissenschaftlichen Arbeiten und zu den einzelnen Themenstellungen werden im Rahmen der Lehrveranstaltung ausgeteilt.
Nitsch, et al. (1994). Der rote Faden. Köln: bps
Esselborn-Krumbiegel, H. (2002). Von der Idee zum Text-Weinheim. Weinheim: Juventa
Nitsch, et al. (1994). Der rote Faden. Köln: bps
Esselborn-Krumbiegel, H. (2002). Von der Idee zum Text-Weinheim. Weinheim: Juventa
Association in the course directory
MSD.I
Last modified: Th 11.08.2022 00:27
Please note that this course is not exclusively devised for students who are close to finishing their thesis, but also for those who have just started.
Additionally, the lecturers will provide input on specific methodological issues and questions.