350352 VLV BD2III - DC Computer Science in Sport/ Sport Technology - sport multimedia (2009W)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 07.09.2009 09:00 to We 30.09.2009 23:59
- Registration is open from Th 01.10.2009 15:00 to Th 08.10.2009 23:59
- Deregistration possible until Th 08.10.2009 23:59
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Tuesday
06.10.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
13.10.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
20.10.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
27.10.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
03.11.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
10.11.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
17.11.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
24.11.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
01.12.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
15.12.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
12.01.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
19.01.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Tuesday
26.01.
09:15 - 10:45
Multimedia-Raum, USZ II, 2. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Projektarbeit
Schriftliche Projektdokumentation
Schriftliche Projektdokumentation
Minimum requirements and assessment criteria
Die Lehrveranstaltung richtet sich an Studierende, die Ihre allgemeine Medienkompetenz bei der Gestaltung von multimedialen Materialien (Learning Objects, Lehr-/Lernunterlagen) erweitern bzw. aufbauen wollen.
Examination topics
Vortrag & angeleitete bzw. selbstständige Projektarbeit in Kleingruppen am PC
Reading list
Association in the course directory
BD2III
Last modified: Fr 12.05.2023 00:26
Theoretische Auseinandersetzung mit Werkzeugen zur Erstellung von Learning Objects, insbesondere Content-Management-Systemen (CMS) und Autorensysteme
Praktische Anwendung der Werkzeuge anhand ausgewählter Beispiele