350515 SE MA2I - Specialization Course Master Thesis (2018S)
Continuous assessment of course work
Labels
Die Lehrveranstaltung richtet sich an all jene Studierenden, die ein Thema (Fragestellung) für eine Master-/Magisterarbeit bzw. ein Diplomarbeitsthema/Thesis übernommen haben oder an einer Dissertation arbeiten. Ziel der Lehrveranstaltung ist die Diskussion von sportwissenschaftlichen Themen und Fragestellungen, die im Rahmen von Qualifikations-arbeiten bearbeitet werden.
Im Rahmen der Lehrveranstaltung wird eine Unterstützung bei der Anfertigung von wis-senschaftlichen Arbeiten gegeben. Vorstellung und Diskussion einschlägiger sportwissen-schaftlicher Fragestellungen und forschungsmethodologischer Ansätze in der Sportwis-senschaft sind vorrangige Ziele der Lehrveranstaltung.
Die Lehrveranstaltung ist auch für Studierenden offen, die nach methodologischen und inhaltlichen Anregungen suchen bzw. schon frühzeitig erfahren möchten, welche Kriterien bei der Anfertigung einer wissenschaftlichen Qualifikationsarbeit zu berücksichtigen sind. Zudem sollen formale Hinweise im Hinblick auf die äußere Form sowie die vorgeschriebenen Zitationsrichtlinien (APA-Standard) gegeben werden.
Im Rahmen der Lehrveranstaltung wird eine Unterstützung bei der Anfertigung von wis-senschaftlichen Arbeiten gegeben. Vorstellung und Diskussion einschlägiger sportwissen-schaftlicher Fragestellungen und forschungsmethodologischer Ansätze in der Sportwis-senschaft sind vorrangige Ziele der Lehrveranstaltung.
Die Lehrveranstaltung ist auch für Studierenden offen, die nach methodologischen und inhaltlichen Anregungen suchen bzw. schon frühzeitig erfahren möchten, welche Kriterien bei der Anfertigung einer wissenschaftlichen Qualifikationsarbeit zu berücksichtigen sind. Zudem sollen formale Hinweise im Hinblick auf die äußere Form sowie die vorgeschriebenen Zitationsrichtlinien (APA-Standard) gegeben werden.
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 05.02.2018 09:00 to Fr 16.02.2018 12:00
- Registration is open from Th 01.03.2018 09:00 to We 07.03.2018 12:00
- Deregistration possible until Sa 31.03.2018 12:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 01.03. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 08.03. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 15.03. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 22.03. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 12.04. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 19.04. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 26.04. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 03.05. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 17.05. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 24.05. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 07.06. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 14.06. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 21.06. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
- Thursday 28.06. 13:00 - 14:30 ZSU - USZ II, Seminarraum II, 1. Stock
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
- evidence of theoretical involvement with the course content
- presentation including visuals
- devising a handout
- formal criteria (attendance, citation, planning, keeping agreements (e.g. due-dates), participation on moodle)
- person- and process-oriented criteria (e.g. participation in feedback processes and discussions, reflective competence)
- presentation including visuals
- devising a handout
- formal criteria (attendance, citation, planning, keeping agreements (e.g. due-dates), participation on moodle)
- person- and process-oriented criteria (e.g. participation in feedback processes and discussions, reflective competence)
Minimum requirements and assessment criteria
- presentation of the students’ research questions
- discussion of presented content
- advice in research-methodological and content-related questions (e.g. formal criteria for academic writing, how to get from an idea to a finished paper, citation, documentation, literature research).
- discussion of presented content
- advice in research-methodological and content-related questions (e.g. formal criteria for academic writing, how to get from an idea to a finished paper, citation, documentation, literature research).
Examination topics
- presentation
- discussion
- group work
- discussion
- group work
Reading list
Literaturliste zum wissenschaftlichen Arbeiten und zu den einzelnen Themenstellungen werden im Rahmen der Lehrveranstaltung ausgeteilt.
Nitsch, et al. (1994). Der rote Faden. Köln: bps
Esselborn-Krumbiegel, H. (2002). Von der Idee zum Text-Weinheim. Weinheim: Juventa
Nitsch, et al. (1994). Der rote Faden. Köln: bps
Esselborn-Krumbiegel, H. (2002). Von der Idee zum Text-Weinheim. Weinheim: Juventa
Association in the course directory
MSD.I
Last modified: Th 11.08.2022 00:27
Please note that this course is not exclusively devised for students who are close to finishing their thesis, but also for those who have just started.
Additionally, the lecturers will provide input on specific methodological issues and questions.