350556 UE Learning, Practising and Learning How to Teach Sport Game-Oriented Acts of Movement: Soccer (2009S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 11.02.2009 09:00 to Th 26.02.2009 23:59
- Registration is open from Fr 27.02.2009 15:00 to Fr 06.03.2009 23:59
- Deregistration possible until Tu 31.03.2009 23:59
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
-
Friday
06.03.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
13.03.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
20.03.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
27.03.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
03.04.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
24.04.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
08.05.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
15.05.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
22.05.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
29.05.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
05.06.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
12.06.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
19.06.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1 -
Friday
26.06.
13:30 - 15:00
ZSU - USZ I, Halle 6 Turnsaal EG
ZSU - USZ I, Rasenplatz 1
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Planungs- und Vermittlungskompetenz (Konzeption und Verschriftung von ein bis zwei Lehrsequenzen und praktische Umsetzung)EngagementLeistungsverbesserung (Eigenkönnen)
Minimum requirements and assessment criteria
Entwicklung und Schulung der Planungs- und Vermittlungskompetenz der Studierenden unter Einbeziehung alters- und geschlechtsspezifischer bzw. leistungshetergener GesichtspunkteVerbesserung des fußballerischen Eigenkönnens
Examination topics
Praxisarbeit: Inputs (Vermittlungsmodelle, Bausteine)
Durchführung von Lehrsequenzen (Studierende)
Durchführung von Lehrsequenzen (Studierende)
Reading list
Uhlig, J. & Uhlig, M. (2007). ¿Fußball-Spielen lernt man nur durch Fußball-Spielen¿. Eine sport-spieldidaktische Diskussion. In K. Kleiner (Hrsg.), Inszenieren ¿ Differenzieren ¿ Reflektieren. Wege sportdidaktischer Kompetenz (S. 235-252). Purkersdorf: Verlag Brüder Hollinek.
Association in the course directory
Last modified: Th 10.09.2020 00:27
Unterschiedliche Vermittlungsmodelle (genetisches Lehrkonzept vs. integratives Modell)
Dreistufenmodell in der technisch-taktischen Schulung
S-Ü-S-Modell
Bausteine (z. B. Spielformen, Ballkoordination, Bewegungskoordination, 1 vs. 1, technisch-taktische Übungsformen, wie z. B. Torschussübungen, ...)