Universität Wien

490008 SE Theory and practical experience of school development (2014W)

5.00 ECTS (2.00 SWS), SPL 49 - Lehrer*innenbildung
Continuous assessment of course work

Registration/Deregistration

Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).

Details

max. 25 participants
Language: German

Lecturers

Classes (iCal) - next class is marked with N

The first meeting takes place on Oct, 8.

Wednesday 01.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 08.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 15.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 22.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 29.10. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 05.11. 09:00 - 09:45 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 12.11. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 19.11. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 26.11. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 03.12. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 10.12. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 17.12. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 07.01. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 14.01. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 21.01. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG
Wednesday 28.01. 09:00 - 10:30 Seminarraum 4 341 Porzellangasse 4 3.OG

Information

Aims, contents and method of the course

The seminar focuses on systems of schooling in different european countries.

Assessment and permitted materials

Zum positiven Abschluss des Seminars sind mehrere Aufgabenstellungen zu erfüllen, die innerhalb des Seminarzeitraums erbracht werden müssen. Kontinuierliche Anwesenheit ist für die Erfüllung der Leistungsanforderungen empfehlenswert und teilweise notwendig.
Genauere Informationen werden in der ersten Einheit gegeben.

Minimum requirements and assessment criteria

Die Studierenden sollen verschiedene Schulsysteme Europas kennen und beschreiben können.
Die Studierenden sollen Unterschiede und Ähnlichkeiten der verschiedenen Systeme erkennen und benennen können.
Die Studierenden sollen einen Überblick über Schulsysteme in Europa erhalten.

Examination topics

Different teaching methods will be used to facilitate intensive work on the topic.

Reading list

Ein verpflichtender Reader wird Anfang Oktober zur Verfügung gestellt.
Darüber hinaus gibt es in der ersten Einheit Literaturempfehlungen, um die notwendigen Aufgabenstellungen erfüllen zu können.

Association in the course directory

Last modified: We 21.04.2021 13:39