490035 SE Inclusive Subject Didactics 1: Focus on Speech, Reading and Writing (2019S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Fr 01.02.2019 09:00 to Mo 18.02.2019 09:00
- Registration is open from Th 21.02.2019 09:00 to Tu 26.02.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 25.03.2019 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Wednesday 13.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 20.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 27.03. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 03.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 10.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 08.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 15.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 22.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 29.05. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 05.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 12.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 19.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Wednesday 26.06. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
Information
Aims, contents and method of the course
Das Seminar beschäftigt sich mit den physiologischen Grundlagen des Lesens, Sprechens und Schreibens, Vorläuferfunktionen für den Erwerb der Kulturtechniken, Modelle der Lese-, Schreib- und Sprachentwicklung und der Gestaltung von Lehr-Lernarrangements auf der Basis dieser Grundlagen. Die Lehrveranstaltung ist fallbezogen, problemorientiert und interdisziplinär konzipiert.
Assessment and permitted materials
aktive Anwesenheit in der LV, Arbeitsaufträge zwischen den Präsenzphasen, Einzelfallanalyse
Minimum requirements and assessment criteria
Seminararbeit fließt zu 50% in die Beurteilung der LV ein, die Einzelfallpräsentation zu 20% und die Mitarbeit zu 30%
Examination topics
Reading list
Literaturliste auf Moodle
Association in the course directory
Last modified: We 21.04.2021 13:39