490066 PS Teaching and Learning (2017S)
Continuous assessment of course work
Labels
PH-NÖ
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from We 01.02.2017 13:00 to Mo 20.02.2017 12:00
- Deregistration possible until We 15.03.2017 12:00
Details
max. 30 participants
Language: German
Lecturers
Classes
6.4.2017 14-18.30 Uhr, 4.5. 2017 14-18.30 Uhr, 11.5.2017 14-18.30 Uhr, 18.5.2017 14-18.30 Uhr, 1.6.2017 14-18.30 Uhr
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Fulfilment of assignments,
Minimum requirements and assessment criteria
75% attandance (Use of Learning management system Moodle), fulfilment of two assignments
Examination topics
Contents of the seminar
Reading list
Gudjons, Herbert (2008): Handlungsorientiert lehren und lernen: Schüleraktivierung, Selbstständigkeit, Projektarbeit. 7. Auflage. Bad Heilbrunn: Klinghardt. Google BookHornung-Prähauser, Veronika (2008): Selbstorganisiertes Lernen im Internet: Einblick in die Landschaft der webbasierten Bildungsinnovationen; Sammlung von ausgewählten Fach- und Praxisbeiträgen zu interaktiven Lehr- und Lernszenarien. Wien: StudienVerlag.Hüther, Gerald (2016): Mit Freude lernen, ein Leben lang: Weshalb wir ein neues Verständnis vom Lernen brauchen. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.Kahl, Reinhard (2011): Individualisierung, das Geheimnis guter Schulen. Hamburg: Beltz.Kiel, Ewald (2014): Unterricht planen, durchführen und reflektieren. Berlin: Cornelsen.Schmidt-Callsen, Gerold (2014): Integrativ Lehren und Lernen: Ein pädagogisches Konzept zur Erneuerung von Schule und Unterricht. Hamburg: Disserta Verlag.
Association in the course directory
Last modified: We 21.04.2021 13:54
The students
- know the curriculum and differentiate competencies and standards
- perform tasks in relation to planning, design and evaluation of teaching
- know the scientific state of motivation promotion at the secondary level
- control methods of individualisation and differentiation in the classroom
- meet new cooperative teaching and learning scenariosContent:
Curriculum, competencies and educational standards
Planning, designing and evaluating of teaching
Motivation and individualization
Participation by students in cooperative learning and teaching culturesMethods:
Information and treatment of basic questions
Processing of selected literature in individual, partner and group work, discussions in plenum
Self-study, assignments
Production of portfolio (f.e. creation and reflection of individual lesson plans)