490083 SE Inclusive Subject Didactics 1: Focus on Speech, Reading and Writing (2020S)
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.02.2020 09:00 to Mo 17.02.2020 09:00
- Deregistration possible until Th 30.04.2020 12:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
Die Lehrveranstaltung findet ausnahmslos in Form von home-learning bis auf Widerruf statt.
- Tuesday 10.03. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
- Tuesday 24.03. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
- Tuesday 21.04. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
- Tuesday 28.04. 15:00 - 16:30 Seminarraum 2 Porzellangasse 4, EG04
- Tuesday 05.05. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
- Tuesday 19.05. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
- Tuesday 16.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
- Tuesday 30.06. 15:00 - 18:15 Seminarraum 1 Porzellangasse 4, EG03
Information
Aims, contents and method of the course
Das Seminar beschäftigt sich mit der Schaffung von Lehr-Lernumgebungen zu den Themenbereichen: Lesen, Schreiben und Sprechen und Modellen der Lese-, Schreib- und Sprachentwicklung und deren Erfassung. Die Lehrveranstaltung ist fallbezogen, ressourcenorientiert und interdisziplinär konzipiert.
Assessment and permitted materials
Arbeitsaufträge in Form von online Aufgaben, Einzelfallanalyse
Minimum requirements and assessment criteria
Seminararbeit fließt zu 40% in die Beurteilung der LV ein, die "Präsentation" zu 20% und die Mitarbeit (online Aufgaben) zu 40%.
Examination topics
Reading list
Literaturliste auf Moodle
Association in the course directory
Last modified: We 21.04.2021 10:49