490085 KU KU Social and Personal Competencies (2019W)
Continuous assessment of course work
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Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 02.09.2019 09:00 to Mo 16.09.2019 09:00
- Registration is open from Th 19.09.2019 09:00 to Tu 24.09.2019 09:00
- Deregistration possible until Mo 21.10.2019 12:00
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Friday 24.01. 13:15 - 19:15 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
- Saturday 25.01. 08:00 - 14:00 Seminarraum 7 Sensengasse 3a 2.OG
Information
Aims, contents and method of the course
Ziel ist den systemischen Ansatz im Zusammenhang mit Persönlichkeit und Beruf vorzustellen. Als Methode wird gruppenorientiert gearbeitet.
Assessment and permitted materials
mündliche (30 Prozent) und schrifliche Leistungskontrolle (70 Prozent)
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheitspflicht
Examination topics
Gallagher, S. (2011). (Ed.). The Oxford Handbook of the Self. New York: Oxford University Press. (Ein Kap. als Basis f schriftliche Arbeit)
Willemse, J., Ameln, F. (2018). Die Systemtheorie Watzlawicks und Luhmanns verständlich erklären. Berlin: Springer. (Kap I, S. 3-55)
Youyou, K. et al (2015). Computer-based personality judgments are more accurate than those made by humans. PNAS, Vol. 112, No 4., S. 1036-1040.
Willemse, J., Ameln, F. (2018). Die Systemtheorie Watzlawicks und Luhmanns verständlich erklären. Berlin: Springer. (Kap I, S. 3-55)
Youyou, K. et al (2015). Computer-based personality judgments are more accurate than those made by humans. PNAS, Vol. 112, No 4., S. 1036-1040.
Reading list
Brentano, F. (1874). (Auflage 2008). Psychologie vom empirischen Standpunkte. Von der Klassifikation der psychischen Phänomene. Frankfurt: Ontos.
Hampe, M. (2006). An ihren Früchten sollt ihr sie erkennen. Die Bedeutung des Sozialen in der Religionsphilosophie von Peirce und Dewey. In: Hampe, M. (2006). Erkenntnis und Praxis, S. 292-320. Frankfurt: Suhrkamp.
Metzinger, T. (2015). Der Ego Tunnel (4. Aufl.). München: Piper [Kap. 9/Eine neue Art von Ethik].
Metzinger, T. (2018). Das Selbst. In M. Schrenk (Hrsg.). Handbuch Metaphysik, (177-183). Stuttgart: (Metzler) Springer.
Pervin, L., Cervone, A., John, O. (2018). Personality (14. Ed.). New York: Wiley. (v.a. Kap. 14)
Popper, K. (1996). Die offene Gesellschaft un ihre Feinde. Band I, Der Zauber Platons (8. Aufl). Tübingen: Mohr Siebeck. (Kap. 10)
Smith, E. (2019). Stop beeing reasonable. London: Scribe.
Hampe, M. (2006). An ihren Früchten sollt ihr sie erkennen. Die Bedeutung des Sozialen in der Religionsphilosophie von Peirce und Dewey. In: Hampe, M. (2006). Erkenntnis und Praxis, S. 292-320. Frankfurt: Suhrkamp.
Metzinger, T. (2015). Der Ego Tunnel (4. Aufl.). München: Piper [Kap. 9/Eine neue Art von Ethik].
Metzinger, T. (2018). Das Selbst. In M. Schrenk (Hrsg.). Handbuch Metaphysik, (177-183). Stuttgart: (Metzler) Springer.
Pervin, L., Cervone, A., John, O. (2018). Personality (14. Ed.). New York: Wiley. (v.a. Kap. 14)
Popper, K. (1996). Die offene Gesellschaft un ihre Feinde. Band I, Der Zauber Platons (8. Aufl). Tübingen: Mohr Siebeck. (Kap. 10)
Smith, E. (2019). Stop beeing reasonable. London: Scribe.
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Last modified: We 21.04.2021 13:39