Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
490101 SE Practical seminar (2025S)
Continuous assessment of course work
Labels
KPH Krems
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
zusätzlich zu den hybriden Terminen gibt es folgende 4 Online Termine:
2. 4.2025 16:30 - 19:00
30.4.2025 16:30 - 19:00
7.5.2025 16:30 - 19:00
- N Wednesday 19.03. 16:00 - 18:30 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Wednesday 26.03. 16:00 - 18:30 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Wednesday 09.04. 16:00 - 18:30 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
- Wednesday 21.05. 16:00 - 18:30 Prominentenzimmer Hauptgebäude, Tiefparterre Hof 4
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Portfolio (30,000 characters) for the course -documented integrative lesson preparation from practice/own class.
Active participation in the digital units (breakout rooms,...)
Foren on Moodle
Active participation in the digital units (breakout rooms,...)
Foren on Moodle
Minimum requirements and assessment criteria
Um die LV positiv abschließen zu können, müssen mindestens 60% der Leistungsanforderungen erfüllt werden.
Die Anwesenheit in der LV wird zu 100% vorausgesetzt.Es können 100 Punkte erreicht werden
• Diskussionsforen : 20 Punkte
• Unterrichtsbeitrag: 30 Punkte
• Portfolio: 50 PunkteBenotung:
• 1 (sehr gut) 100 – 90 Punkte
• 2 (gut) 89 – 81 Punkte
• 3 (befriedigend) 80 – 71 Punkte
• 4 (genügend) 70 - 61 Punkte
• 5 (nicht genügend) 60 – 0 Punkte
Die Anwesenheit in der LV wird zu 100% vorausgesetzt.Es können 100 Punkte erreicht werden
• Diskussionsforen : 20 Punkte
• Unterrichtsbeitrag: 30 Punkte
• Portfolio: 50 PunkteBenotung:
• 1 (sehr gut) 100 – 90 Punkte
• 2 (gut) 89 – 81 Punkte
• 3 (befriedigend) 80 – 71 Punkte
• 4 (genügend) 70 - 61 Punkte
• 5 (nicht genügend) 60 – 0 Punkte
Examination topics
Erledigung der Arbeitsaufträge und Hochladen im Moodle-Kurs (Portfolio, Unterrichtsplanung,...).
Unterlagen im Moodle Kurs
Unterlagen im Moodle Kurs
Reading list
Literatur ist auf der Moodle Plattform abrufbar
Association in the course directory
Last modified: Fr 10.01.2025 00:07
individual deepening and setting of priorities.
Students have systematically observed and analyzed lessons, planned and carried out their own lessons and reflected on them based on theory, and have taken an appropriate part in school life. Based on their experiences in the practical phase (e.g. in integrated
rative and inclusive learning groups and classes, in mobile and outpatient systems and in specialized centers), students in secondary general education subjects can design lessons independently and in a team-oriented manner, adapt learning landscapes and teaching structures and select suitable learning materials, taking into account the heterogeneity of the learners and the different curriculum requirements or develop and use.
Furthermore, they can design barrier-free, developmentally logical and development-supporting teaching-learning arrangements and create adaptively appropriate access to educational content.
The students are able to determine the learning level and progress of students during the learning process and to give learning-relevant feedback and they have gained differentiated perspectives for their own professional development.