950016 KU M 2.3 Grenzen der philosoph. Beratung und Abgrenzungen zu anderen Disziplinen und Beratungsformen (2024W)
Continuous assessment of course work
Labels
MIXED
This is a fee-based continuing education (master's) program/certificate program offered by the Postgraduate Center. Please note that you must be admitted to a continuing education program "Philosophical Practice" to participate. For further information regarding continuing education (master's) programs/certificate programs, please visit: https://www.postgraduatecenter.at/en/
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 02.09.2024 09:00 to Mo 16.09.2024 16:00
- Deregistration possible until Mo 16.09.2024 16:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes
Do. 07.11.2024, 09.00 bis 16.30 Uhr
Fr. 08.11.2024, 09.00 bis 17.30 Uhr
Sa. 09.11.2024, 09.00 bis 17.30 Uhr
Do. 05.12.2024, 09.00 bis 16.30 Uhr
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Als Leistungsfeststellung der gesamten Lehrveranstaltung M 2.3 werden individuelle mündliche und schriftliche Reflexionen der Abgrenzungsprobleme der Philosophischen Praxis zu Psychiatrie, Psychotherapie, Unternehmensberatung & Coaching sowie Lebens- und Sozialberatung in Österreich und den Gegebenheiten in Deutschland und der Schweiz in der Form von Einzel- und Gruppenübungen herangezogen.
Minimum requirements and assessment criteria
Für eine Gesamtbeurteilung ist die durchgehende Anwesenheit und Mitarbeit in den Lehrveranstaltungsteilen 2.3 a-d wesentlich.
Examination topics
Reading list
siehe Moodle-Plattform
Association in the course directory
Last modified: Th 24.10.2024 16:07
Dr. med. Helene Weningerb) Grenze zu Coaching und Unternehmensberatung
MMag. Gerd Forcher, MScc) Abgrenzung zu den Psychotherapien
Univ.-Prof. Dr. Mag. Martin Poltrumd) Lebens- und Sozialberatung
Mag. Dr. Leo HemetsbergerZiele, Inhalte und Methodik siehe Moodle