950073 UE A.6.3 Psychosocial Counselling as a Core Intervention (2024S)
Gruppe 2
Continuous assessment of course work
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This is a fee-based continuous education and training programme/certificate course offered by the Postgraduate Center. Please note that you must be admitted to a continuing education and training programme/certificate course to participate. For further information regarding Continuing Education Master Programs, Continuing Education Programs and Certificate Courses, please visit: https://www.postgraduatecenter.at/en/
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 22.01.2024 18:00 to Mo 29.01.2024 23:59
- Registration is open from Mo 05.02.2024 18:00 to Mo 12.02.2024 23:59
- Deregistration possible until Mo 12.02.2024 23:59
Details
max. 20 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Saturday 27.04. 09:00 - 17:00 Seminarraum 1 ULG Währinger Straße 63 3.OG
- Monday 13.05. 17:00 - 21:00 Seminarraum G Unicampus Hof 1
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Minimum requirements and assessment criteria
(Virtuelle) Anwesenheit wird vorausgesetzt; Mitarbeit und Bereitschaft zur aktiven Teilnahme an Kleingruppendiskussionen und -übungen sowie diskursiven Reflexionen im Rahmen des Seminars
Examination topics
eigene Reflexionen sowie Beiträge bzgl des Seminarinhalts
Reading list
Wälte, D., Borg-Laufs, M.: Psychosoziale Beratung. Grundlagen, Diagnostik, Intervention. Kohlhammer, 2018Lammers, C.-H.: Therapeutische Beziehung und Gesprächsführung. Beltz, 2017
Association in the course directory
Last modified: We 31.07.2024 12:06
Die diskursive Gegenüberstellung von Beratung und Psychotherapie sowie das Sammeln allgemeiner Grundlagen von Gesprächsführung, Beobachtung, nonverbaler Kommunikation führen die Gruppe zum paktischen Erproben von Beratungsprozessen in Kleingruppen.
Analog einem prototypischen Prozess der Problembearbeitung wird das Seminar innerhalb eines allgemeinen Rahmens in der Schwerpunktsetzung durch die aktuellen Bedürfnisse der Gruppe gestaltet.
Ausgehend von einer kognitiv-verhaltenstherapeutischen Perspektive wird dem schulenübergreifenden Vergleich in Bezug auf die Inhalte des Seminars Raum gegeben.