950094 SE C.2 Qualitative Research (2024S)
Gruppe 3 intensiv #10
Continuous assessment of course work
Labels
REMOTE
This is a fee-based continuous education and training programme/certificate course offered by the Postgraduate Center. Please note that you must be admitted to a continuing education and training programme/certificate course to participate. For further information regarding Continuing Education Master Programs, Continuing Education Programs and Certificate Courses, please visit: https://www.postgraduatecenter.at/en/
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 15.01.2024 12:00 to We 17.01.2024 09:00
- Deregistration possible until We 17.01.2024 09:00
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 25.04. 17:00 - 21:00 Virtueller Seminarraum 2
- Saturday 27.04. 09:00 - 17:00 Virtueller Seminarraum 2
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Abgabe einer schriftlichen Ausarbeitung; eine Fragenliste wird dazu am Ende der LV zur Verfügung gestellt.
Minimum requirements and assessment criteria
Anwesenheit/Mitarbeit/Teilnahme an Übungen in der LV (20%)
Schriftliche Ausarbeitung von Fragen zu den Inhalten bzw. Vertiefung/Anwendung (80%)
Schriftliche Ausarbeitung von Fragen zu den Inhalten bzw. Vertiefung/Anwendung (80%)
Examination topics
Lehrveranstaltungsinhalt
Reading list
Kuhl, Strodtholz, P., & Taffertshofer, A. (2009). Handbuch Methoden der Organisationsforschung: Quantitative und Qualitative Methoden. VS Verlag für Sozialwissenschaften.
Lamnek, & Krell, C. (2016). Qualitative Sozialforschung Mit Online-Materialien (6., vollständig überarbeitete Aufl.). Beltz Verlagsgruppe.
Mayring. (2016). Einführung in die qualitative Sozialforschung: eine Anleitung zu qualitativem Denken (6., überarbeitete Auflage.). Beltz Verlagsgruppe.
Przyborski, A., & Wohlrab-Sahr, M. (2022). Forschungsdesigns für die qualitative Sozialforschung. In: Handbuch Methoden der empirischen Sozialforschung (S. 123-142). Springer VS.
Riess, G. (2018). Praxisorientierte Psychotherapieforschung. Leitfaden zur Förderung von Wissenschaft und Forschung in der psychotherapeutischen Ausbildung. Wien: GÖG.
Sollmann, U. (2009). Freiheit als tragisches Geschenk. Die Arbeitslosen von Marienthal-Eine Reminiszenz. In: Psychotheraie Forum (Vol. 17, No. 2, 47-50). Springer-Verlag.Weitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben.
Lamnek, & Krell, C. (2016). Qualitative Sozialforschung Mit Online-Materialien (6., vollständig überarbeitete Aufl.). Beltz Verlagsgruppe.
Mayring. (2016). Einführung in die qualitative Sozialforschung: eine Anleitung zu qualitativem Denken (6., überarbeitete Auflage.). Beltz Verlagsgruppe.
Przyborski, A., & Wohlrab-Sahr, M. (2022). Forschungsdesigns für die qualitative Sozialforschung. In: Handbuch Methoden der empirischen Sozialforschung (S. 123-142). Springer VS.
Riess, G. (2018). Praxisorientierte Psychotherapieforschung. Leitfaden zur Förderung von Wissenschaft und Forschung in der psychotherapeutischen Ausbildung. Wien: GÖG.
Sollmann, U. (2009). Freiheit als tragisches Geschenk. Die Arbeitslosen von Marienthal-Eine Reminiszenz. In: Psychotheraie Forum (Vol. 17, No. 2, 47-50). Springer-Verlag.Weitere Literatur wird in der LV bekanntgegeben.
Association in the course directory
Last modified: Fr 26.01.2024 13:27
Vortrag, Diskussion, Gruppenarbeiten, Bearbeitung von Texten