960006 KU Basics of Educational Theory and Education Research (2022S)
Continuous assessment of course work
Labels
This is a fee-based continuous education and training programme/certificate course offered by the Postgraduate Center. Please note that you must be admitted to a continuing education and training programme/certificate course to participate. For further information regarding Continuing Education Master Programs, Continuing Education Programs and Certificate Courses, please visit: https://www.postgraduatecenter.at/en/
Details
Language: German
Lecturers
Classes
12.05.2022, 9-13 Uhr, Präsenz
23.05.2022, 9-13 Uhr, Präsenz
09.06.2022, 9-13 Uhr, Digital
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
Die Studierenden müssen eine schriftliche Prüfungsleistung bis 20.6.2022 abgeben.
Minimum requirements and assessment criteria
tba
Examination topics
tba
Reading list
Altrichter, H., Posch, P. & Somekh, B. (1993): Teachers Investigate their Work: an introduction to the methods of action research. London: Routledge.
Flick, U. (1991): Stationen des qualitativen Forschungsprozesses. S. 147-174. In: Flick., U., Kardoff, E., Keupp, H, Rosenstiel, L., Wolff, S. (Hrsg.). Handbuch qualitative Sozialforschung. Psychologie Verlags Union.
Frey, A. (2014): Kompetenzmodelle und Standards in der Lehrerbildung und im Lehrerberuf. S. 712-744. In: Terhart, E., Bennewitz, H., Rothland, M. (Hrsg.). Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf. Münster: Waxmann.
Flick, U. (1991): Stationen des qualitativen Forschungsprozesses. S. 147-174. In: Flick., U., Kardoff, E., Keupp, H, Rosenstiel, L., Wolff, S. (Hrsg.). Handbuch qualitative Sozialforschung. Psychologie Verlags Union.
Frey, A. (2014): Kompetenzmodelle und Standards in der Lehrerbildung und im Lehrerberuf. S. 712-744. In: Terhart, E., Bennewitz, H., Rothland, M. (Hrsg.). Handbuch der Forschung zum Lehrerberuf. Münster: Waxmann.
Association in the course directory
Last modified: Tu 01.03.2022 12:12
Block 2 (23.5.): Überblick über qualitative Forschungsmethodik und Sampling Strategien; Prozesshaftigkeit der empirischen Feldforschung; Qualitative Forschungsmethoden in der Schule I. (u.a. Lehrkräfteinterviews, gezielte Beobachtung, Aktionsforschung in der Schule)
Block 3 (9.6.): Qualitative Forschungsmethoden in der Schule II. (u.a. Lehrkräfteinterviews, gezielte Beobachtung, Aktionsforschung in der Schule); Abschließende Sitzung
Vorbereitung auf die Prüfungsleistung