Course Exam
040058 VO ABWL Management I (2019W)
Labels
WHEN?
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Mo 03.02.2020 11:00 to Tu 18.02.2020 23:59
- Deregistration possible until Su 23.02.2020 17:30
Examiners
Information
Examination topics
Lecture and classroom discussions. Supplementary material is provided via the e-learning platform
Die Selbsteinschreibung in Moodle ist aktiviert!
Die Selbsteinschreibung in Moodle ist aktiviert!
Assessment and permitted materials
Bitte beachten Sie dass die Anmeldung zur Prüfung unabhängig von der LV-Anmeldung und für die Teilnahme an der Prüfung unbedingt erforderlich ist. Studierende ohne Prüfungsanmeldung können nicht bewertet werden!
Bitte beachten Sie auch dass es zu dieser Lehrveranstaltung sowohl eine LV-Prüfung (3 ECTS), als auch eine EC Modulprüfung (4 ECTS, zusätzlicher Lehrstoff) gibt und stellen Sie vor Ende der Anmeldefrist sicher dass Sie zur richtigen Prüfung angemeldet sind!
Eine nachträgliche Ummeldung außerhalb der Anmeldefrist ist nicht möglich! Falls Sie nicht sicher sind welche Prüfung Sie für Ihr Studium benötigen wenden Sie sich bitte an das für Sie zuständige SSC.
Bitte beachten Sie auch dass es zu dieser Lehrveranstaltung sowohl eine LV-Prüfung (3 ECTS), als auch eine EC Modulprüfung (4 ECTS, zusätzlicher Lehrstoff) gibt und stellen Sie vor Ende der Anmeldefrist sicher dass Sie zur richtigen Prüfung angemeldet sind!
Eine nachträgliche Ummeldung außerhalb der Anmeldefrist ist nicht möglich! Falls Sie nicht sicher sind welche Prüfung Sie für Ihr Studium benötigen wenden Sie sich bitte an das für Sie zuständige SSC.
Minimum requirements and assessment criteria
The goal of this course is to provide a thorough introduction into fundamental problems of management, in particular strategy, organizational design and human resource management. The course mainly takes an economic perspective, which is enriched by relevant results of behavioral research. The main focus of the course is on the relationship between strategic behavior of firms, their internal organization structures, and the individual behavior of members of the organization.
Last modified: Fr 12.05.2023 00:12