Prof. Dr. Peter Rödler, Privatdoz.
Currently not an active member of staff
- Mail: roedlerp58@univie.ac.at
Teaching (iCal)
2019S
- 490032 SE Observations in School Contexts and Analysis of the Connection between Present and Past
- 490106 PS Specific Challenges of Learning with Sensory and Speech Impairments - Kommunikation bei Autismus
2018S
- 190044 PS Categorical Remedial Educational Theory with Special Need - Theorien zum Autismus
- 190045 SE Theory of Educational Science: Special Needs and Inclusive Education - Theorien zur Sonderpädagogik und Inklusiven Pädagogik
2010S
- 190417 PS BM 18 Categorical Remedial Educational Theory with Special Need - The human sense of autistic behavior - the value of the educational point of view
- 190418 SE MA 7.2 Exclusion, Diversity and Social Inequality - Inclusion in the meaning of 'education of all' nowadays is an integrational task
1997S
- 605562 VO Integration als Lernen am gemeinsamen Gegenstand - Integration als Lernen am gemeinsamen Gegenstand
1996W
- 607078 SE Grundlagen einer allg. basalen Pädagogik - Menschen, die lebenslang auf Hilfe anderer angewiesen sind: Grundlagen einer allgemeinen basalen Pädagogik [F.K. I.1] [§ 5(1)b 5]
- 607082 SE Nicht-sprechend und doch in der Sprache - Nicht-sprechend und doch in der Sprache - Grundlagen der Arbeit mit "schwerstbehinderten" Menschen [FK II 1; II 2] [FK II 1,2; § 5(1) b 5]
- 607083 SE Zwischen Angst und Faszination - Zischen Angst und Faszination - Reflexion des Autismus [F.K. II 1; II 3] [F.K. II 1,3; § 5(1)b 5]
Last modified: We 15.02.2023 09:06