Mag. Dr. Alexander Schmölz, Bakk.
- Mail: alexander.schmoelz@univie.ac.at
- Phone: +43-1-4277-46746
Business Card: vCard
Research Profile: u:cris
Affiliations
Teaching (iCal)
2023S
190035 SE BM 10 Bachelor's Thesis (EW+IP+MP) - Medienpädagogik, Inklusive Pädagogik oder Erwachsenen- und Weiterbildung unter Berücksichtigung von Diversität und sozialer Ungleichheit
2022W
190009 SE BM 9 Field Research (EW+IP+MP) - Medienpädagogik, Inklusive Pädagogik oder Erwachsenen- und Weiterbildung unter Berücksichtigung von Diversität und sozialer Ungleichheit in der Forschung
2022S
190035 SE BM 10 Bachelor's Thesis (EW+IP+MP) - Medienpädagogik, Inklusive Pädagogik oder Erwachsenen- und Weiterbildung unter Berücksichtigung von Diversität und sozialer Ungleichheit
2021W
190058 PS BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (MP) - Medienpädagogik: Kritische Medienkompetenz und Online Tutoring
2021S
2020W
190025 SE BM 10 Bachelor's Thesis (EW+IP+MP) - Medienpädagogik, Inklusive Pädagogik oder Erwachsenen- und Weiterbildung unter Berücksichtigung von Diversität und sozialer Ungleichheit
2020S
190035 PS BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (MP) - Medienpädagogik am Beispiel Internet und Mediendidaktik
2019S
190238 VO General Didactics
2018W
190069 SE Bachelor's Paper II - Medienpädagogik, Inklusion und andere bildungswissenschaftliche Schwerpunkte.
2018S
490190 PS Specific Challenges of Learning with Sensory and Speech Impairments - Partizipationsbarrieren und möglichkeiten im Kontext sensorischer und sprachlicher Beeinträchtigungen
2017W
490019 SE Seminar on Research Methods: Professional Accountability, Evaluation and Practitioner Research
490190 PS Specific Challenges of Learning with Sensory and Speech Impairments - Partizipationsbarrieren und möglichkeiten im Kontext sensorischer und sprachlicher Beeinträchtigungen
2017S
2016W
2016S
2015W
490074 SE Theory and practical experience of teaching and learning - Zielführende und Systematische Planung, Gestaltung und Reflexion von Unterricht
490130 SE Theory and practical experience of teaching and learning - Neukreation von personen-zentriertem Lehren & Lernen. Ein erstes Treffen von John Macmurray und Carl R. Rogers
2015S
490049 SE Theory and practical experience of teaching and learning - Digital games, simulation and virtual worlds for teaching and learning
490130 SE Theory and practical experience of teaching and learning - Neukreation von personen-zentriertem Lehren & Lernen. Ein erstes Treffen von John Macmurray und Carl R. Rogers
490131 SE Theory and practical experience of teaching and learning - Wise Humanising Creativity: Learning experienced as transformational agency
2014W
490026 SE Theory and practical experience of teaching and learning - Fostering Creativity in Formal Education. Wise, humanising creativity (WHC) and Creative Emotional Reasoning (CER) for Teaching and Learning
490119 SE Theory and practical experience of school development - Inquiry-based Learning supported by EU projects
490130 SE Theory and practical experience of teaching and learning - Neukreation von personen-zentriertem Lehren & Lernen. Ein erstes Treffen von John Macmurray und Carl R. Rogers
490131 SE Theory and practical experience of teaching and learning - Wise Humanising Creativity: Teaching and Learning as devices for transformational change
2014S
490119 SE Theory and practical experience of school development - Inquiry-based Learning supported by EU projects
2013W
490119 SE Theory and practical experience of school development - Inquiry-based Learning supported by EU projects
2012W
190164 SE Theory and practical experience of school development - Inquiry-based Learning supported by EU projects
2012S
190193 SE Theory and practical experience of school development - Inquiry-based Learning supported by EU projects
2010S
180689 SE Behaviourism, Cognitivism, Constructivism and Learning/Teaching Scenarios - in Cooperation with EQIBELT
2009W
Last modified: We 10.05.2023 13:46