2.3. § Theory and practical experience of school development (SE 2 SST) (5 CP)
-
490017 SE 5 ECTS Theory and practical experience of school development - Kulturelle Vielfalt und religiöse Diversität als konstante Herausforderung für Schule und UnterrichtKönig, Tu 10.10. 17:30-20:30, Th 15:30-20:00 (4×)
-
490046 SE 5 ECTS Theory and practical experience of school development - Relevant law in day-to-day school lifeHöfferl, Tu 10.10. 14:00-17:00, Tu 14:00-17:30 (2×), Tu 31.10. 13:00-16:00, Tu 14:00-18:00 (3×)
-
490047 SE 5 ECTS Theory and practical experience of school development - Evidence-based school development. Capabilities and limitations of empirical research in educationBecks, Mo 13:15-14:45 (14×)
-
490048 SE 5 ECTS Theory and practical experience of school development - Schulentwicklung im Wandel - zwischen Autonomie und SteuerungSchröder, Mo 08:00-11:15 (8×)
-
Schirmer, Sa 14.10. 10:00-14:30, Sa 10:00-16:00 (2×), Fr 19.01. 13:30-16:00
-
490051 SE 5 ECTS Theory and practical experience of school development - Praxisforschungsseminar in Kooperation mit Schule im AufbruchMessner, Th 09:45-13:00 (4×), Tu 17.10. 09:45-14:45, Th 25.01. 09:45-14:45
-
490054 SE 5 ECTS Theory and practical experience of school development - Schulentwicklung im Kontext kultureller BildungKöhler, Tu 11:30-14:45 (7×)
-
490094 SE 5 ECTS Theory and practical experience of school development - Implementation of educational innovationLucyshyn, Sa 09:45-13:00 (5×)
-
490095 SE 5 ECTS [ de en ] Theory and practical experience of school development - PraxisforschungsseminarBerényi Kiss, Mo 09:45-13:00 (6×)
-
490097 SE 5 ECTS Theory and practical experience of school development - Praxisforschungsseminar - soziale, personale und emotionale KompetenzenBrandfellner, Tu 15:00-16:30 (13×), Tu 09.01. 13:15-14:45
-
Kossek, We 16:45-18:15 (7×), We 16:45-20:00 (3×)
-
Adler, Th 13:15-16:30 (7×)
-
Gruber, Fr 09:45-13:00 (7×)
Last modified: We 21.04.2021 11:40
STEOP: Einführung in die Schulpädagogik und Theorie der Schule (VO, 2 SST) ODER Einführungsvorlesung (VO, 1 SST) und Theorie der Schule (VO, 1 SST)
1.2. Pädagogische Professionalität im Kontext von Schule (PS, 2 SST)
1.3. Bildungstheorie und Gesellschaftskritik (VO, 1 SST)
1.4. Pädagogische Probleme der ontogenetischen Entwicklung (VÜ, 1 SST)
Pädagogisches Praktikum (2 SST) (5 ECTS-Pkte)Wichtige Änderung im 2. Abschnitt!Bitte beachten Sie bei Ihrer Studienplanung unbedingt folgende Änderung durch das Inkrafttreten des Mitteilungsblattes vom 30.06.2014: Sie müssen im zweiten Studienabschnitt zwei Seminare und zwei Vorlesungen absolvieren.