Major Field I-IV (40 ECTS)
Die Schwerpunkte umfassen insgesamt 40 ECTS. Das Angebot pro Modulgruppe beträgt 15 ECTS. Gewählt werden kann zwischen vier Schwerpunkten. Das jeweils erstgenannte Modul jeden Schwerpunktes ist Pflicht für alle Studierenden, die weitere 5 oder 10 ECTS aus diesem Schwerpunkt wählen können. Mehr als 15 ECTS können aus einem Schwerpunkt nicht angerechnet werden. Insgesamt sind 40 ECTS aus den Schwerpunkten zu absolvieren.
Major Field I: Education in Transition (15 ECTS)
BM10 Theory Practice Transformation (5 ECTS)
BM11 Concepts and Constructions of Humans (5 ECTS)
-
190062 PS 5 ECTS Concepts and Constructions of Humans - Das Kind als Staatsbürger: Staatsbürgervorstellungen in der ModerneSchreiber, Mo 09:45-13:00 (3×), Mo 09:45-14:45 (2×), Tu 10.04. 11:30-14:45
BM12 Education and Culture (5 ECTS)
-
Gotling, Th 15:00-19:00 (7×)
-
190088 PS 5 ECTS Education and Culture - Pädagogik des Raums: Bildungs-, Erziehungs- und Lernprozesse in der räumlichen Umgebung.Viehhauser, Fr 15:00-19:00 (3×), Sa 09:00-13:00 (3×)
Major Field II: Teaching and Learning (15 ECTS)
BM13 General Didactics (5 ECTS)
-
Swertz, We 08:00-09:30 (14×)
BM14 Designs and Methods of International Comparative Educational Science (5 ECTS)
-
Knapp, We 15:00-18:15 (8×)
BM15 History of Education, with Special Consideration of Austria (5 ECTS)
-
190036 PS 5 ECTS History of Education, with Special Consideration of Austria - Krisenbewältigung durch neue Lehrmethoden? - Felbiger's Normalmethode (1770-1820)Hemetsberger, We 09:45-11:15 (14×)
Major Field III: Special Needs and Inclusive Education (15 ECTS)
BM16 Special Needs and Inclusive Education (5 ECTS)
BM17 Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy (5 ECTS)
-
190034 PS 5 ECTS Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy - Councelling, Diagnosis and Therapy in Special Needs and InclusiveGstach, Th 15:00-16:30 (13×)
-
190056 PS 5 ECTS [ en ] Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy - Equity, Equality and Special Education: From Diagnosis to OverrepresentationSubasi Singh, Tu 09:45-13:00 (7×)
-
190175 VO 5 ECTS BM17 Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy - Special needs education and medicin - To the remedial-educational relevance of medical thinking and action in the 20th and 21st centuryStrachota, We 09:45-11:15 (14×)
-
190178 PS 5 ECTS Consultation, Diagnostics, Rehabilitation and Therapy - Constructions of difference in educational transitionsFasching, Tu 09:45-11:15 (13×)
BM18 Categorical Remedial Educational Theory with Special Need (5 ECTS)
-
190009 PS 5 ECTS [ de en ] Categorical Remedial Educational Theory with Special Need - Categorization of Disability: Culture, Values, Identity in Developing CountriesSubasi Singh, We 09:45-13:00 (7×)
-
190010 PS 5 ECTS [ de en ] Categorical Remedial Educational Theory with Special Need - Inklusion, Behinderung und Selbst aus intergraler PerspektiveKoenig, Fr 09:45-13:00 (7×)
-
Rödler, Fr 09:45-18:15 (2×), Sa 09.06. 09:00-18:15
-
190072 VO 5 ECTS BM 18 Categorical Remedial Educational Theory with Special Need - Inclusive Dign Bilingual Education of deaf childrenKramreiter, Mo 13:15-14:45 (12×)
-
190132 PS 5 ECTS [ en ] Categorical Remedial Educational Theory with Special Need - Inclusive Education and Disability from an International Perspective with a specific focus on EthiopiaReisenbauer, Fr 09:45-13:00 (3×), Tu 06.03. 09:45-13:00, Tu 13.03. 18:30-21:30, We 21.03. 13:15-16:30, Fr 23.03. 13:15-16:30
Major Field IV: Education, Biography and Age (15 ECTS)
BM19 Consultation and Personality Development (5 ECTS)
-
Steinhardt, Th 08:00-09:30 (6×)
-
Datler, Th 08:00-09:30 (6×)
BM20 Biography and Age (5 ECTS)
-
190054 PS 5 ECTS Biography and Age - Reflexions- und Handlungsrahmen geschlechtlicher Subjekte in Bildungskontexten. Annäherungen an machtkritische Lesarten am Beispiel biographischer Erzählungen intergeschlechtlicher Menschen.Enzendorfer, We 13:15-14:45 (15×), We 25.04. 15:00-16:30
-
Demmer, Mo 05.03. 18:30-20:30, Mo 17:15-20:30 (7×)
-
190092 PS 5 ECTS Biography and Age - Herausfordernde biographische Ereignisse und ihre Verarbeitung in Lebensgeschichten. Bildungstheoretische und empirisch-methodische Aspekte.Janotta, Fr 13:15-19:00 (2×), Sa 09:45-17:15 (2×)
-
Siouti, Mo 11:30-14:45 (2×), Th 14.06. 09:45-14:45, Fr 15.06. 09:45-13:00, Tu 26.06. 13:15-18:15, We 27.06. 15:00-18:15
BM21 Society and Social Change (5 ECTS)
-
190079 PS 5 ECTS Society and Social Change - Lernen im Kontext gesellschaftlicher Modernisierung. Theoretische Perspektiven und bildungspolitische Konzepte über das Lernen im Erwachsenenalter.Rothe, We 15:00-18:15 (7×)
-
190082 PS 5 ECTS Society and Social Change - Intercultural Pedagogy - Oportunities and limits of intercultural learningTrübswasser, Fr 08:30-13:00 (4×), Fr 08.06. 09:45-14:45
-
190093 PS 5 ECTS Society and Social Change - Debatten um Geschlecht und Bildung in historischer PerspektiveNiederkofler, Tu 06.03. 19:00-21:00, Tu 18:00-21:00 (6×)
-
190094 PS 5 ECTS [ en ] Society and Social Change - Culture and power: Intercultural approaches to education.Csereklye, Sa 14.04. 09:00-16:30, Fr 09:00-16:30 (2×)
-
190096 PS 5 ECTS Society and Social Change - Normalitätsbalancen - Gesellschaftlicher Wandel in den Kontexten von Normativität, Normalität und NormalisierungBrunner, Th 18:00-20:00 (2×), Th 16:45-20:00 (6×)
-
190139 PS 5 ECTS Society and Social Change - Die Macht der Schönheit: Körper(technologien) - Geschlecht(sidentität) - Selbst(optimierung)Ganterer, Th 10.05. 13:15-16:30, Fr 11.05. 09:45-14:45, Sa 12.05. 09:45-13:00, Th 21.06. 15:00-19:00, Fr 22.06. 11:30-14:45, Sa 23.06. 09:00-13:00
Last modified: Fr 29.06.2018 00:29