Bachelor Education (645 [2] - Versioin 2018)
Orientatoin Period
-
Beckmann, We 15:00-18:15 (8×)
-
Kobesova, Th 17:30-20:30 (8×)
-
Beckmann, Th 13:15-16:30 (7×), Th 16.01. 16:45-20:00
-
Kobesova, Mo 16:45-20:00 (8×)
Module 1: Introductory and Orientatoin Period (STEOP I): Instroduction to Educational Science (10 ECTS)
-
Hopmann, Mo 13:15-14:45 (12×)
Module 1: Instroduction to Educational Science (written Module Exams) (10 ECTS)
Module 2: Introductory and Orientation Period (STEOP II): Education, the Individual and Society (10 ECTS)
-
Datler, Fr 11:30-13:00 (12×)
Module 2: Education, the Individual and Society (written Module Exams) (10 ECTS)
Module 3: Fields of Educational Practice (10 ECTS)
-
Strachota, Fr 09:45-11:15 (11×)
-
Riegel, We 15:00-16:30 (14×)
Module 4: Introduction of Philosophy, History and Methodology of Educational Science (15 ECTS)
BM 4 Education as a Science (5 ECTS)
-
Schaufler, Tu 13:15-14:45 (15×)
BM 4 Philosophical Methods in Education Science (5 ECTS)
-
190017 VU 5 ECTS BM 4 Philosophical Methods in Education Science (AHP+SB) - Von der Hermeneutik zur DiskursanalyseTröhler, Tu 08:00-09:30 (15×)
BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (5 ECTS)
-
190027 PS 5 ECTS [ de en ] BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (AHP) - Why do we reason the way we do? Thought styles and systems of reasoning in the educational making sense of the world.Fox, Tu 11:30-14:45 (8×)
-
190042 PS 5 ECTS BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (MP) - Eine medienpädagogische Betrachtung von Fake News und Shitstorms.Swertz, We 11:30-13:00 (15×)
-
190075 PS 5 ECTS BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (AHP+IP) - Vorstellungen von kindlicher »A/Normalität« im Kontext von Wissenschaft und (heil-)pädagogischer Praxis im 19. und 20. JahrhundertHofmann, Fr 13:15-16:30 (5×), Sa 08:30-12:00 (5×)
-
190077 PS 5 ECTS [ de en ] BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (AHP) - Die Entstehung der Universitäten in historisch-vergleichender PerspektiveSchildermans, Mo 16:45-18:15 (14×)
Module 5: Theories in Educational Science (15 ECTS)
BM 5 Theory Development in Education Science (5 ECTS)
-
190045 VO 5 ECTS BM 5 Theory Development in Education Science (MP+PP) - Medienpädagogik und Psychoanalytische PädagogikDatler, We 13:15-14:45 (15×)
BM 5 Differentiations of Education Theory (5 ECTS)
-
Gstach, Fr 11:30-13:00 (13×)
-
190069 VO 5 ECTS BM 5 Differentiations of Education Theory (MP) - Einführung in die Modelle der (Medien-)PädagogikBarberi, We 09:45-11:15 (14×)
BM 5 Exemplification of Education Theories(5 ECTS)
-
190053 PS 5 ECTS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) - Entwicklungs- und Bildungsprozesse von Kindern und Jugendlichen in belastenden Lebenssituationen aus psychoanalytisch pädagogischer SichtStudener-Kuras, We 11:30-13:00 (15×)
-
190070 PS 5 ECTS BM 5 Exemplification of Education Theories (MP) - Theorie- und Begriffsbildung in der Medienpädagogik als Teildisziplin der BildungswissenschaftGrabensteiner, Fr 09:00-17:00 (2×), Sa 09:00-17:00 (2×)
-
190072 PS 5 ECTS BM 5 Exemplification of Education Theories (MP) - Bildung in digitaler KollaborationTang, We 13:15-14:45 (15×), We 29.01. 16:00-18:30
-
190106 PS 5 ECTS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) - Psychoanalytical-educational theories from their beginnings to the presentLehner, Tu 09:00-10:30 (15×)
-
190119 PS 5 ECTS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) - Einführung in die Theorie und Praxis psychoanalytisch-pädagogischen Handelns unter besonderer Berücksichtigung spezifischer Konzepte zur Diagnostik und Therapie von Kindern und Jugendlichen bei belastenden Entwicklungsbedingungen, insbesondere im Kontext institutioneller Erziehung.Kraushofer, Fr 13:15-17:30 (6×)
-
190143 PS 5 ECTS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) - Geschichte, Systematik und pädagogische RelevanzHierdeis, Fr 29.11. 13:15-19:00, Sa 30.11. 09:00-13:00, Fr 10.01. 15:00-20:00, Sa 11.01. 09:00-14:45
Module 6: Research Methodologies and Methods in Education ( 20 ECTS)
BM 6 Methodology and Research Design (5 ECTS)
-
Schoonenboom, Tu 09:45-11:15 (13×)
BM 6 Selected Current Research Designs and Their Methodological Approaches (5 ECTS)
-
Froehlich, Mo 13:15-14:45 (14×)
Module 6: Research Methodologies and Methods in Education (written Module Exams) (10 ECTS)
BM 6 Interpretive Methodologies in Education Science (5 ECTS)
-
Dausien, Mo 15:00-16:30 (13×)
-
Vogl, Th 11:30-13:00 (15×)
BM 6 Quantitative Methodologies in Education Science (5 ECTS)
-
Schadler, Tu 13:15-14:45 (15×)
Module 7: Applying Research Methodologies and Methods (10 ECTS)
BM 7 Applied Methodology I (5 ECTS)
-
Kremen, Th 09:45-13:00 (8×)
-
Yüksel Arslan, We 13:15-14:45 (15×)
BM 7 Applied Methodology II (5 ECTS)
-
190064 KU 5 ECTS BM 7 Applied Methodology II (DU+SB+SP) - Die Akquise verbaler Daten: Logik, Techniken und Reflexion von narrativ-biographischen Interviews und leitfadengestützten BefragungenCerny, Fr 18.10. 16:00-21:00, Sa 19.10. 09:00-17:00, Sa 23.11. 16:30-18:30, Fr 13.12. 16:00-16:45, Fr 13.12. 16:45-21:00, Sa 14.12. 09:00-14:00
-
190089 KU 5 ECTS BM 7 Applied Methodology II (DU+SB) - Lernerfahrungen aus SchülerInnenperspektive. Querschnittliche und längsschnittliche Betrachtung mittels quantitativer Methoden.Kilian, Mo 13:15-16:30 (8×)
Module 8: Contemporary Issues in Educational Science (15 ECTS)
BM 8 Theoretical Foundations of Problem Statements
-
190024 VO 0 ECTS BM 8 Theoretical Foundations of Problem Statements (DU+EW+SP) - Biographien im gesellschaftlichen Wandel als Herausforderung für pädagogische Praxis in der Erwachsenenbildung und der Sozialen ArbeitDausien, We 15:00-17:00 (7×), We 15:00-16:30 (4×)
-
190059 VO 0 ECTS BM 8 Theoretical Foundations of Problem Statements (AHP) - Historische Analysen zu Konstruktion und Bearbeitung von bildungswissenschaftlichen ProblemstellungenBoser Hofmann, Fr 13:15-16:30 (4×), Sa 09:45-13:00 (4×)
BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (15 ECTS)
-
190014 PS 15 ECTS BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (DU+EW) - Menschenfeindliche Ideologien als Herausforderung für die Pädagogik: Biographische Ansätze in der Analyse und pädagogischen PraxisBrehm, Th 13:15-16:30 (15×)
-
190028 PS 15 ECTS BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (DU+SP) - Biographien im Kontext gesellschaftlicher Diversität. Relevanz für Forschung und Praxis.Riegel, Mo 13:15-16:30 (14×)
-
190047 PS 15 ECTS [ de en ] BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (AHP) - Discussions on Different Schools of Thought and their influence on EducationReiner, We 13:15-16:30 (2×), Th 13:15-16:30 (12×)
Module 9: Research Internship (30 ECTS)
BM 9 Research Practice - Practice Research (5 ECTS)
-
190139 VO 5 ECTS BM 9 Research Practice - Practice Research (DU+IP) - Diversität und soziale UngleichheitResch, Mo 13:15-14:45 (12×)
BM 9 Accompanying Course to the Practicum (5 ECTS)
-
190058 SE 5 ECTS BM 9 Accompanying Course to the Practicum (DU+IP+SP) - Forschungen und Praxisreflexionen zum Übergang Schule - Beruf bei Behinderungen (inklusive Bildungsübergangsforschung)Fasching, Tu 09:45-13:00 (8×)
-
Pöyskö, Fr 09:00-13:00 (5×)
-
Bauer-Hofmann, Tu 13:15-16:30 (8×)
-
190135 SE 5 ECTS BM 9 Accompanying Course to the Practicum (PP) - Annäherungen an des Erleben von Kindergarten-Pädagoginnen während der Eingewöhnungsphase: Qualitative Analyse von InterviewsTrunkenpolz, We 09.10. 09:45-13:00, We 09:45-11:15 (13×)
-
190142 SE 5 ECTS BM 9 Accompanying Course to the Practicum (AHP+DU+SB) - Gesellschaftlicher und individueller Multilingualismus in BildungskontextenMersits, We 15:00-18:15 (3×), We 13:15-18:15 (2×), We 27.11. 13:15-16:00
BM 9 Field Research (10 ECTS)
-
Thoma, Tu 15:00-16:30 (16×)
-
Subasi Singh, Tu 08.10. 11:30-13:15, Tu 11:30-15:00 (6×)
-
Ruge, Th 16:45-20:00 (8×)
Module 10: Bachelor's Thesis (15 ECTS)
-
Koenig, Fr 09:00-13:00 (7×)
-
190092 SE 15 ECTS BM 10 Bachelor's Thesis (AHP) - Wissen als ein bildungnswissenschaftlicher (Grund-)BegriffRabl, Mo 11:00-13:00 (14×)
Last modified: Fr 10.01.2020 00:35
https://mtbl.univie.ac.at/storage/media/mtbl02/2017_2018/2017_2018_95.pdf