2.3. § Theory and practical experience of school development (SE 2 SST) (5 CP)
- 490013 SE Theory and practical experience of school development
- 490014 SE Theory and practical experience of school development
- 490024 SE Theory and practical experience of school development
- 490057 SE Theory and practical experience of school development - Von der lehrenden zur lernenden Organisation
- 490082 SE Theory and practical experience of school development - Kompetenzorientierung im Unterricht
- 490083 SE Theory and practical experience of school development - Qualitätsentwicklung auf Schul- und Systemebene
- 490087 SE Theory and practical experience of school development - School Development Processes - why, how and what for?
- 490088 SE Theory and practical experience of school development - innovative Schulen
- 490090 SE Theory and practical experience of school development - School Development towards a Culture of Recognition
- 490092 SE Theory and practical experience of school development
- 490093 SE Theory and practical experience of school development - Qualitative research for teachers
- 490094 SE Theory and practical experience of school development - Implementation of educational innovation
- 490095 SE [ de en ] Theory and practical experience of school development - Praxisforschungsseminar
- 490096 SE Theory and practical experience of school development - Mit System! Qualitätsentwicklung am Beispiel des Humanberuflichen Schulwesens
- 490097 SE Theory and practical experience of school development - Praxisforschungsseminar - soziale, personale und emotionale Kompetenzen
- 490098 SE Theory and practical experience of school development - Diversity Management and Organizational Development
- 490100 SE Theory and practical experience of school development - Die Lehrperson als Führungskraft in wahrnehmungs- und wertorientierten Schulentwicklungsprozessen
- 490101 SE Theory and practical experience of school development
- 490103 SE Theory and practical experience of school development - Schulentwicklung im Wandel - zwischen Autonomie und Steuerung
- 490121 SE Theory and practical experience of school development - Kooperatives Führen: Zum Selbststeuerungspotential von Schulklassen in der Schulentwicklung
- 490127 SE Theory and practical experience of school development - Dealing with Diversity
- 490137 SE Theory and practical experience of school development - school development
- 490138 SE [ en ] Theory and practical experience of school development - Diversity and Inclusive Education in a global context
- 490144 SE Theory and practical experience of school development - Practical research training with cooperating schools
- 490147 SE Theory and practical experience of school development - Space and Pedagogics
- 490150 SE Theory and practical experience of school development - Qualitätsentwicklung auf Schul- und Systemebene
- 490355 SE Theory and practical experience of school development - Relevant law in day-to-day school life
- 490863 SE Theory and practical experience of school development - Introduction in Practical research training
Last modified: We 21.04.2021 11:38
STEOP: Einführung in die Schulpädagogik und Theorie der Schule (VO, 2 SST) ODER Einführungsvorlesung (VO, 1 SST) und Theorie der Schule (VO, 1 SST)
1.2. Pädagogische Professionalität im Kontext von Schule (PS, 2 SST)
1.3. Bildungstheorie und Gesellschaftskritik (VO, 1 SST)
1.4. Pädagogische Probleme der ontogenetischen Entwicklung (VÜ, 1 SST)
Pädagogisches Praktikum (2 SST) (5 ECTS-Pkte)Wichtige Änderung im 2. Abschnitt!Bitte beachten Sie bei Ihrer Studienplanung unbedingt folgende Änderung durch das Inkrafttreten des Mitteilungsblattes vom 30.06.2014: Sie müssen im zweiten Studienabschnitt zwei Seminare und zwei Vorlesungen absolvieren.