Bachelor Education (645 [2] - Versioin 2018)
Orientatoin Period
- 190122 KU StEOP+ The art of studying for beginning students
- 190123 KU StEOP+ The art of studying for beginning students
- 190124 KU StEOP+ The art of studying for beginning students
- 190125 KU StEOP+ The art of studying for repeating students
Module 1: Introductory and Orientatoin Period (STEOP I): Instroduction to Educational Science (10 ECTS)
Module 1: Instroduction to Educational Science (written Module Exams) (10 ECTS)
Module 2: Introductory and Orientation Period (STEOP II): Education, the Individual and Society (10 ECTS)
- 190022 VO ( OV ) BM 2 Education, the Individual and Society
Module 2: Education, the Individual and Society (written Module Exams) (10 ECTS)
Module 3: Fields of Educational Practice (10 ECTS)
- 190019 VO BM 3 Fields of Educational Practice (IP) - Praxisfelder der Inklusiven Pädagogik
- 190021 VO BM 3 Fields of Educational Practice (DU+SP) - Praxisfelder der Sozialpädagogik
Module 4: Introduction of Philosophy, History and Methodology of Educational Science (15 ECTS)
BM 4 Education as a Science (5 ECTS)
- 190039 VO BM 4 Education as a Science (AHP)
BM 4 Philosophical Methods in Education Science (5 ECTS)
- 190017 VU BM 4 Philosophical Methods in Education Science (AHP+SB) - Von der Hermeneutik zur Diskursanalyse
BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (5 ECTS)
- 190027 PS [ de en ] BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (AHP) - Why do we reason the way we do? Thought styles and systems of reasoning in the educational making sense of the world.
- 190042 PS BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (MP) - Eine medienpädagogische Betrachtung von Fake News und Shitstorms.
- 190075 PS BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (AHP+IP) - Vorstellungen von kindlicher »A/Normalität« im Kontext von Wissenschaft und (heil-)pädagogischer Praxis im 19. und 20. Jahrhundert
- 190077 PS [ de en ] BM 4 Doing Education Science Using an Illustrative Theme (AHP) - Die Entstehung der Universitäten in historisch-vergleichender Perspektive
Module 5: Theories in Educational Science (15 ECTS)
BM 5 Theory Development in Education Science (5 ECTS)
- 190045 VO BM 5 Theory Development in Education Science (MP+PP) - Medienpädagogik und Psychoanalytische Pädagogik
BM 5 Differentiations of Education Theory (5 ECTS)
- 190008 VO BM 5 Differentiations of Education Theory (PP) - Psychoanalytische Pädagogik
- 190069 VO BM 5 Differentiations of Education Theory (MP) - Einführung in die Modelle der (Medien-)Pädagogik
BM 5 Exemplification of Education Theories(5 ECTS)
- 190053 PS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) - Entwicklungs- und Bildungsprozesse von Kindern und Jugendlichen in belastenden Lebenssituationen aus psychoanalytisch pädagogischer Sicht
- 190070 PS BM 5 Exemplification of Education Theories (MP) - Theorie- und Begriffsbildung in der Medienpädagogik als Teildisziplin der Bildungswissenschaft
- 190072 PS BM 5 Exemplification of Education Theories (MP) - Bildung in digitaler Kollaboration
- 190106 PS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) - Psychoanalytical-educational theories from their beginnings to the present
- 190119 PS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) - Einführung in die Theorie und Praxis psychoanalytisch-pädagogischen Handelns unter besonderer Berücksichtigung spezifischer Konzepte zur Diagnostik und Therapie von Kindern und Jugendlichen bei belastenden Entwicklungsbedingungen, insbesondere im Kontext institutioneller Erziehung.
- 190143 PS BM 5 Exemplification of Education Theories (PP) - Geschichte, Systematik und pädagogische Relevanz
Module 6: Research Methodologies and Methods in Education ( 20 ECTS)
BM 6 Methodology and Research Design (5 ECTS)
- 190026 VO BM 6 Methodology and Research Design - Eine Einführung
BM 6 Selected Current Research Designs and Their Methodological Approaches (5 ECTS)
Module 6: Research Methodologies and Methods in Education (written Module Exams) (10 ECTS)
BM 6 Interpretive Methodologies in Education Science (5 ECTS)
- 190049 VU BM 6 Interpretive Methodologies in Education Science
- 190087 VU BM 6 Interpretive Methodologies in Education Science
BM 6 Quantitative Methodologies in Education Science (5 ECTS)
Module 7: Applying Research Methodologies and Methods (10 ECTS)
BM 7 Applied Methodology I (5 ECTS)
- 190012 KU BM 7 Applied Methodology I (DU+SB) - Educational biography research
- 190030 KU [ en ] BM 7 Applied Methodology I (MP) - Qualitative interview in Media Education
BM 7 Applied Methodology II (5 ECTS)
- 190064 KU BM 7 Applied Methodology II (DU+SB+SP) - Die Akquise verbaler Daten: Logik, Techniken und Reflexion von narrativ-biographischen Interviews und leitfadengestützten Befragungen
- 190089 KU BM 7 Applied Methodology II (DU+SB) - Lernerfahrungen aus SchülerInnenperspektive. Querschnittliche und längsschnittliche Betrachtung mittels quantitativer Methoden.
Module 8: Contemporary Issues in Educational Science (15 ECTS)
BM 8 Theoretical Foundations of Problem Statements
- 190024 VO BM 8 Theoretical Foundations of Problem Statements (DU+EW+SP) - Biographien im gesellschaftlichen Wandel als Herausforderung für pädagogische Praxis in der Erwachsenenbildung und der Sozialen Arbeit
- 190059 VO BM 8 Theoretical Foundations of Problem Statements (AHP) - Historische Analysen zu Konstruktion und Bearbeitung von bildungswissenschaftlichen Problemstellungen
BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (15 ECTS)
- 190014 PS BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (DU+EW) - Menschenfeindliche Ideologien als Herausforderung für die Pädagogik: Biographische Ansätze in der Analyse und pädagogischen Praxis
- 190028 PS BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (DU+SP) - Biographien im Kontext gesellschaftlicher Diversität. Relevanz für Forschung und Praxis.
- 190047 PS [ de en ] BM 8 Paradigmatic and Current Examples of Related Research (AHP) - Discussions on Different Schools of Thought and their influence on Education
Module 9: Research Internship (30 ECTS)
BM 9 Research Practice - Practice Research (5 ECTS)
- 190139 VO BM 9 Research Practice - Practice Research (DU+IP) - Diversität und soziale Ungleichheit
BM 9 Accompanying Course to the Practicum (5 ECTS)
- 190058 SE BM 9 Accompanying Course to the Practicum (DU+IP+SP) - Forschungen und Praxisreflexionen zum Übergang Schule - Beruf bei Behinderungen (inklusive Bildungsübergangsforschung)
- 190091 SE BM 9 Accompanying Course to the Practicum (MP)
- 190130 SE BM 9 Accompanying Course to the Practicum (DU+SB) - Schule und Evaluation
- 190135 SE BM 9 Accompanying Course to the Practicum (PP) - Annäherungen an des Erleben von Kindergarten-Pädagoginnen während der Eingewöhnungsphase: Qualitative Analyse von Interviews
- 190142 SE BM 9 Accompanying Course to the Practicum (AHP+DU+SB) - Gesellschaftlicher und individueller Multilingualismus in Bildungskontexten
BM 9 Field Research (10 ECTS)
- 190050 SE BM 9 Field Research (DU+EW+SP)
- 190128 SE BM 9 Field Research (DU+IP) - Inklusion und Diversität
- 190129 SE BM 9 Field Research (AHP+MP) - Forschungsfeld: Kinder- Jugendmedien
Module 10: Bachelor's Thesis (15 ECTS)
- 190031 SE BM 10 Bachelor's Thesis (DU+IP+SP) - Inklusion und transformative Lernprozesse
- 190092 SE BM 10 Bachelor's Thesis (AHP) - Wissen als ein bildungnswissenschaftlicher (Grund-)Begriff
Last modified: Fr 10.01.2020 00:35
https://mtbl.univie.ac.at/storage/media/mtbl02/2017_2018/2017_2018_95.pdf