400007 FK Social stratification research and quantitative methods (2024S)
Forschungskolloquium
Prüfungsimmanente Lehrveranstaltung
Labels
An/Abmeldung
Hinweis: Ihr Anmeldezeitpunkt innerhalb der Frist hat keine Auswirkungen auf die Platzvergabe (kein "first come, first served").
- Anmeldung von Do 01.02.2024 09:00 bis So 25.02.2024 23:59
- Abmeldung bis Mo 18.03.2024 23:59
Details
max. 15 Teilnehmer*innen
Sprache: Englisch
Lehrende
Termine (iCal) - nächster Termin ist mit N markiert
- Freitag 08.03. 13:00 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Freitag 15.03. 13:00 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Freitag 22.03. 13:00 - 17:30 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Donnerstag 16.05. 09:00 - 12:15 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Donnerstag 23.05. 09:00 - 12:15 C0628A Besprechung SoWi, NIG Universitätsstraße 7/Stg. III/6. Stock, 1010 Wien
- Donnerstag 27.06. 13:00 - 17:30 Seminarraum 11 Vernetzungsraum für Vienna Doctoral School of Social Sciences, Kolingasse 14-16, OG01
Information
Ziele, Inhalte und Methode der Lehrveranstaltung
This research colloquium serves as a forum for the presentation and discussion of doctoral candidates’ research projects. This colloquium has a specific focus on quantitative social science research. It is open to doctoral students in sociology or related disciplines whose thesis falls within the broad field of social stratification research (e.g., education and labour market research, social inequality and social mobility, employment and economic welfare of individuals and households, life course research, ageing, well-being and health).The colloquium serves to specify research aims and develop research designs, discuss the relevant literature and state of knowledge as well as to further develop methodological skills. The participants are expected to present and discuss a chapter of their thesis or a paper based on their thesis in class. The aim is to discuss work-in-progress with peers and the lecturer.
Art der Leistungskontrolle und erlaubte Hilfsmittel
Regular attendance, active participation (discussion, feedback to peers), presentation, and progress report
Mindestanforderungen und Beurteilungsmaßstab
Regular attendance
Points for participation and presentation (75%)
Points for progress report (25%)
Minimum of 50% of max. number of points
Points for participation and presentation (75%)
Points for progress report (25%)
Minimum of 50% of max. number of points
Prüfungsstoff
tba
Literatur
Zuordnung im Vorlesungsverzeichnis
Letzte Änderung: Mi 31.07.2024 12:06