Warning! The directory is not yet complete and will be amended until the beginning of the term.
480009 UE Applied didactics (2024S)
Competence-oriented examination tasks
Continuous assessment of course work
Labels
Registration/Deregistration
Note: The time of your registration within the registration period has no effect on the allocation of places (no first come, first served).
- Registration is open from Th 08.02.2024 12:00 to Mo 26.02.2024 12:00
- Deregistration possible until Su 31.03.2024 23:59
Details
max. 25 participants
Language: German
Lecturers
Classes (iCal) - next class is marked with N
- Thursday 07.03. 18:30 - 20:00 Seminarraum 2 Slawistik UniCampus Hof 3 2R-EG-26
- Thursday 18.04. 18:30 - 20:00 Seminarraum 2 Slawistik UniCampus Hof 3 2R-EG-26
- Thursday 02.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum 2 Slawistik UniCampus Hof 3 2R-EG-26
- Thursday 16.05. 18:30 - 20:00 Seminarraum 2 Slawistik UniCampus Hof 3 2R-EG-26
- Thursday 13.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum 2 Slawistik UniCampus Hof 3 2R-EG-26
- Thursday 27.06. 18:30 - 20:00 Seminarraum 2 Slawistik UniCampus Hof 3 2R-EG-26
Information
Aims, contents and method of the course
Assessment and permitted materials
MItarbeit, Erledigen der Arbeitsaufträge, schriftliche WH zu Semesterende
Minimum requirements and assessment criteria
Inhalte der LV; zusätzliches Literaturstudium gemäß vorheriger Absprache sowie Lerntagebuch (Portfolio)
Examination topics
Inhalte der LV; zusätzliches Literaturstudium gemäß vorheriger Absprache sowie Lerntagebuch (Portfolio)
Reading list
wird auf die Moodle-Plattform hochgeladen
Association in the course directory
B-91-K
Last modified: We 31.07.2024 12:06
Inhalte: Auseinandersetzung mit Themen wie: Wozu dienen Prüfungen? Gibt es gerechte Prüfungen? Was ist kompetenzorientierter Sprachunterricht und wie schauen kompetenzorientierte Prüfungen aus? Kennenlernen unterschiedlicher Typen sprachlichen Handelns ("Operatoren") sowie unterschiedlicher Textsorten.
Methoden: Kurzvorträge der LV-Leiterin und geladener ReferentInnen (angefragt sind Experten aus dem BMB und der Schule); offener Unterricht mit Sequenzen des Frontalunterrichts, Studentische Referate, Einsatz mediendidaktischer Hilfsmittel