2.3. § Theory and practical experience of school development (SE 2 SST) (5 CP)
- 490008 SE Theory and practical experience of school development - Praxisforschungsseminar Kooperationsschule plus: aktuelle Entwicklungen im Bildungssystem als Herausforderung für die Schulentwicklung
- 490025 SE Theory and practical experience of school development - School development for inclusion
- 490029 SE [ en ] Theory and practical experience of school development - Lifeworlds, migration, and acculturation: Education and diversity
- 490036 SE Theory and practical experience of school development - schools and teaching development
- 490038 SE Theory and practical experience of school development - Kooperatives Führen - Zum Selbststeuerungspotential von Schulklassen in der Schulentwicklung
- 490039 SE Theory and practical experience of school development - Schulrecht
- 490041 SE Theory and practical experience of school development - innovative Schulen
- 490042 SE Theory and practical experience of school development - Bildungspolitik - von Bildungsstandards und kompetenzorientierter Reifeprüfung bis zum Schulgesetz und Dienstrecht
- 490054 SE Theory and practical experience of school development - Schulentwicklung im Kontext kultureller Bildung
- 490088 SE Theory and practical experience of school development - Aktuelle Aspekte der Bildungs- und Schulpolitik von der kompetenzorientierten Reife- und Diplomprüfung bis zum Neuen LehrerInnendienstrecht
- 490090 SE Theory and practical experience of school development - School Development towards a Culture of Recognition
- 490092 SE Theory and practical experience of school development
- 490094 SE Theory and practical experience of school development - Implementation of educational innovation
- 490095 SE [ de en ] Theory and practical experience of school development - Praxisforschungsseminar
- 490096 SE Theory and practical experience of school development - Qualitätsentwicklung auf Schul- und Systemebene
- 490097 SE Theory and practical experience of school development - Praxisforschungsseminar - soziale, personale und emotionale Kompetenzen
- 490101 SE Theory and practical experience of school development
- 490103 SE Theory and practical experience of school development - Schulentwicklung im Wandel - zwischen Autonomie und Steuerung
- 490127 SE Theory and practical experience of school development - Dealing with Diversity
- 490129 SE Theory and practical experience of school development
- 490133 SE Theory and practical experience of school development - Schulentwicklung im Wandel - zwischen Autonomie und Steuerung
- 490135 SE Theory and practical experience of school development - Aktuelle Aspekte der Bildungs- und Schulpolitik von der kompetenzorientierten Reife- und Diplomprüfung bis zum Neuen LehrerInnendienstrecht
- 490137 SE Theory and practical experience of school development - school development
- 490143 SE Theory and practical experience of school development - Aktuelle Entwicklungen im österreichischen Bildungssystem als Herausforderung für die Schulentwicklung
- 490144 SE Theory and practical experience of school development - Practical research training with cooperating schools
- 490147 SE Theory and practical experience of school development - Space and Pedagogics
- 490355 SE Theory and practical experience of school development - Relevant law in day-to-day school life
- 490863 SE Theory and practical experience of school development - Introduction in Practical research training
Last modified: We 21.04.2021 11:38
STEOP: Einführung in die Schulpädagogik und Theorie der Schule (VO, 2 SST) ODER Einführungsvorlesung (VO, 1 SST) und Theorie der Schule (VO, 1 SST)
1.2. Pädagogische Professionalität im Kontext von Schule (PS, 2 SST)
1.3. Bildungstheorie und Gesellschaftskritik (VO, 1 SST)
1.4. Pädagogische Probleme der ontogenetischen Entwicklung (VÜ, 1 SST)
Pädagogisches Praktikum (2 SST) (5 ECTS-Pkte)Wichtige Änderung im 2. Abschnitt!Bitte beachten Sie bei Ihrer Studienplanung unbedingt folgende Änderung durch das Inkrafttreten des Mitteilungsblattes vom 30.06.2014: Sie müssen im zweiten Studienabschnitt zwei Seminare und zwei Vorlesungen absolvieren.